کد خبر: 16030185575
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

سرمایه بیمه تعاون به ۵۰۰ میلیارد تومان رسید

با توجه به افزایش نقدینگی و تورم در جامعه و بزرگ شدن صنعت بیمه، یکی از مباحث مهم که در سنوات گذشته به شدت بر آن تاکید شده، موضوع افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه بوده است که از سوی بیمه مرکزی به عنوان یک الزام مطرح شد.

چرا که این باور وجود دارد اگر شرکت‌های بیمه افزایش سرمایه نداشته باشند، با مشکل ظرفیت نگهداری مواجه می‌شوند و نمی‌توانند بیمه‌نامه صادر کنند.

از این‌رو با هدف اصلاح ساختار مالی، بهبود سطح توانگری مالی، تقویت بنیه مالی و بالا‌تر رفتن قدرت پذیرش و نگهداری ریسک و رعایت تکلیف قانونی، شرکت بیمه تعاون، موضوع افزایش سرمایه را در دستور کار قرار داد و طی چند مرحله توانست سرمایه شرکت را به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهد.

به گزارش الفباخبر، یونس مظلومی، مدیرعامل بیمه تعاون با اشاره به این موضوع، در خصوص الزام به افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه گفت: براساس مصوبه دولت که حداقل سرمایه موسسات بیمه براساس موضوع ماده (۳۶) قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری، تعیین شده است، و شرکت‌های بیمه موظف هستند سرمایه خود را به حد تعیین شده برسانند، شرکت بیمه تعاون، این مهم را در دستور کار خود قرار داد و طی چند مرحله موفق شد افزایش سرمایه خود را ثبت کند.

وی با بیان اینکه بیمه تعاون در ابتدا فعالیت خود را با سرمایه ۲۸میلیارد تومانی آغاز کرد و طی دو مرحله، سرمایه شرکت را به ۴۹ میلیارد تومان و در مرحله بعدی از محل آورده نقدی به ۱۵۰ میلیارد تومان رساند، خاطرنشان کرد: با توجه به هدف‌گذاری‌ها و پیگیری‌های صورت گرفته، در نهایت طی فرآیند قانونی موفق شدیم افزایش سرمایه شرکت را از محل مطالبات و آورده نقدی به ۵۰۰ میلیارد تومان افزایش دهیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا