کد خبر: 020602136256
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

سرپرست سازمان توسعه تجارت: مهلت رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف از ۱ به ۳ سال افزایش می‌یابد

سرپرست سازمان توسعه تجارت از افزایش مهلت قانونی رفع تعهد ارزی صادرکنندگان فرش دستباف خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین، مهدی ضیغمی، سرپرست سازمان توسعه تجارت در حاشیه مراسم افتتاحیه سی‌امین نمایشگاه بین‌المللی فرش دستباف ایران گفت: در حوزه صنایع دستی که از مهمترین بخش‌های آن فرش دستباف است تا به حال چندین اقدام صورت گرفته است. علاوه بر بازارهای سنتی، برای حضور در بازارهای جدید برنامه داریم که شامل کشورهای آفریقایی، آمریکایی و شرق آسیا است.

ضیغمی افزود: اتفاقات خوبی در حوزه فرش در حال رخ دادن است، یک مقدار در ارائه اظهارنامه صادراتی، کم اظهاری صورت می‌گیرد، وگرنه در روندهایی که مشاهده می‌کنیم صادرات فرش دستباف دوباره در حال رونق گرفتن است. اواخر سال جاری یک نمایشگاه تخصصی برگزار خواهیم کرد و امیدواریم اقتدار و جایگاه ایران در حوزه فرش آنطور که در دهه‌های گذشته وجود داشت احیا شود.

وی ادامه داد: نیاز به حمایت دولت درخصوص بحث بازگشت ارز وجود دارد، مهلت قانونی در قوانین قبلی ۱ سال بود که درخواست کرده‌ایم به ۳ سال افزایش پیدا کند.

سرپرست سازمان توسعه تجارت بیان کرد: با مدلی که اجرا می‌کنیم به دنبال این هستیم که بتوانیم در یک بازه زمانی مشخص حداقل ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون دلار به ارزش صادرات فرش دستباف اضافه کنیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا