کد خبر: 11090058838
جهانسیاست

سفیر ایران: تهران در مذاکرات وین به دنبال لغو تحریم ها است

«کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با اشاره به مذاکرات وین گفت: دور جدید گفت و گوها باید نتیجه محور باشد و هدف مذاکرات کنندگان ما هم لغو تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران است .

به گزارش ایرنا، جلالی  با تاکید بر اینکه ایران به دنبال مذاکرات فرسایشی نیست، تصریح کرد: آن کسی که از برجام خارج شد، آمریکا بود و اکنون آنها هستند که باید خطای خودشان را جبران کرده و تحریم های ظالمانه و غیرقانونی که علیه ملت ایران وضع کرده اند را بردارند .
وی اضافه کرد: همانطور که مسوولان جمهوری اسلامی بارها اعلام کرده اند؛ مذاکرات باید روی رفع همه تحریم ها و از جمله تحریم های غیر مرتبط با برنامه هسته ای ایران متمرکز شود.
جلالی با بیان اینکه آمریکا باید به مسئولیت و خطای خود در فروپاشی برجام اذعان کند و بابت خروج از این توافق به ایران غرامت بدهد، افزود: واشنگتن باید تضمین هایی بدهد برای اینکه الزامات توافقنامه جدید را رعایت خواهد کرد که در این صورت، شرایط برای انعقاد «توافقنامه خوب» فراهم می شود.
سفیر ایران با توجه به حمایت مقامات روسیه از مواضع تیم مذاکره کننده ایرانی در نشست های احیای برجام برای رفع تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران اظهار داشـت: مسوولان روسی در صحبت های رسمی خود بارها اعلام کرده اند که هیچگونه جایگزینی برای برجام وجود ندارد و آمریکا باید با رفع تحریمها، اشتباهات خود در خروج از این توافقنامه را جبران کند.
جلالی با بیان اینکه مسکو اقدامات زیادی را برای امکان پذیر شدن این مذاکرات بکار گرفته است، اضافه کرد: باتوجه به روابط خوب تهران با مسکو و پکن، ما همچنان از دولت های روسیه و چین انتظار داریم که حمایت خود را از مواضع تهران برای رفع تحریم ها علیه ایران ادامه دهند و در برابر زیاده خواهی های آمریکا بایستند.
وی تاکید کرد که تیم مذاکره کننده ایرانی مصمم است تا خواسته‌های اصولی ملت ایران در این مذاکرات پذیرفته و اجرایی شوند.
دور جدید مذاکرات وین با حضور جمهوری اسلامی ایران و کشورهای عضو گروه ۱+۴ به منظور رفع تحریم‌های ظالمانه و غیرقانونی ایالات متحده از دوشنبه گذشته آغاز شده است. «علی باقری» ریاست هیات مذاکره کننده ایران در وین را بر عهده دارد.
توافق هسته‌ای میان ایران و گروه ۱+۵ در تیرماه ۱۳۹۴ پس از ۲۲ ماه مذاکرات فشرده حاصل و دی ماه همان سال به اجرا درآمد، اما «دونالد ترامپ» رییس جمهوری سابق آمریکا ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ دستور خروج از این توافق را امضا و تحریم‌های هسته‌ای را علیه ایران بازگرداند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا