کد خبر: 29040192330
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجهان

سقوط قیمت‌های جهانی روغن با پیشتازی پالم

قیمت‌های جهانی انواع روغن در مقایسه با ۴ ماه پیش سقوط کرده که در این میان قیمت روغن پالم دارای بیشترین ریزش بوده و تقریبا نصف شده است.

به گزارش تسنیم  قیمت‌های جهانی  انواع روغن در مقایسه با ۴ ماه پیش که به دلیل جنگ روسیه و اوکراین و از طرفی بیماری کرونا جهش یافته بود اکنون سقوط کرده و حتی در برخی از محصولات به قیمت قبل از جنگ اروپا برگشته است.

 در این میان قیمت روغن پالم دارای بیشترین ریزش است و از ۷ هزار و ۵۷ رینگیت مالزی در ماه مارس به ۳ هزار و ۸۱۲ رینگیت در هر تن رسیده است.

به نظر می رسد که بهبود وضعیت تامین و صادرات کالاهای اساسی و روغن در جهان و امید بر غلبه بر بیماری کوید ۱۹ از جمله دلایل کاهش قیمت روغن در بازار های جهانی باشد البته این امکان وجود دارد که این کاهش قیمت موقت باشد.

بنابر این گزارش قیمت روغن کلزا نیز در ماه می تا ۱۱۰۰ یورو در ماه رسیده بود اکنون به ۶۵۵ یورو کاهش یافته است و نزدیک به دو برابر کاهش یافته است هرچند که هنوز به قیمت قبل از جنگ اروپا نرسیده است.

بنابر این گزارش قیمت روغن آفتاب گردان نیز در قیمت های جهانی این محصول کاهش شدید را تجربه کرده است به طوری که از ۲۴۰۰ دلار در هر تن به ۱۵۰۰ دلار در فاصله زمانی مارس تا جولای کاهش یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا