کد خبر: 180203158556
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانی

سند توسعه همکاری‌های تجاری و اقتصادی ایران و عراق امضا شد

وزیر اقتصاد گفت: سند پایانی کمیسیون مشترک ایران و عراق امضا شد و این سند دستور کار رفع مشکلات اجرایی و پیشبرد عملیات اجرایی طرح‌های کمیسیون‌های مشترک ایران و عراق را با جزئیات در دل خود جمع کرده است.

به گزارش فارس، احسان خاندوزی پس از امضای سند پایانی کمیسیون مشترک ایران و عراق افزود: سند رفع مشکلات و پیشبرد عملیات اجرایی کمیسیون مشترک ایران و عراق به امضای طرفین رسید.

وی در نشست خبری پس از امضای تفاهمنامه همکاری مشترک جمهوری اسلامی ایران و عراق اظهار کرد: ششمین اجلاس کمیسیون های مشترک اقتصادی ایران و عراق با تلاش بسیار تنگاتنگ و نزدیک و همکاری بسیار زیادی که بین هیئت‌های دو کشور وجود داشت، امروز در تهران به پایان رسید.

خاندوزی افزود: گام عملیاتی و اجرایی بسیار مهمی برای به سرانجام رساندن توافقات در دوره‌های قبل اجلاس همکاری‌های مشترک امروز برداشته شد و در جریان سفر آتی مقامات عالی دو کشور دستاوردهای اقتصادی محسوس و مشخصی را آغاز کنیم و به بهره‌برداری برسانیم.

وزیر اقتصاد بیان کرد: ما در شش کمیته توافقات بسیار مشخص و حوزه‌های معینی را با همتایان عراقی به سرانجام رساندیم، یکی کمیته تجاری صنعتی کشاورزی و حوزه استاندارد بود که دو طرف به جمع‌بندی مشترک رسیدند.

همکاری ایران و عراق برای مدیریت طوفان‌های گرد و غبار | ایران تجربه های خود را با عراق به اشتراک می گذارد
وی افزود: همچنین کمیته مناطق آزاد و شهرک‌های صنعتی مشترک دو کشور به دلیل اهمیت خاص این موضوع به توافق مشترکی در اجراییات رسیدند.

خاندوزی ادامه داد: همچنین کمیته انرژی شامل حوزه نفت گاز برق و پالایشگاه و نیز کمیته مالی بانکی سرمایه‌گذاری و بیمه و نیز کمیته حمل و نقل و گمرک در حوزه تشریفات تجاری و گمرکی دو کشور به جمع بندی رسید و در نهایت در کمیته حوزه کنسولی، علمی، آموزشی، گردشگری، بهداشت و ورزش تفاهماتی انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: سند پایانی کمیسیون مشترک که امروز بین بنده و وزیر تجارت جمهوری عراق امضا شد دستور کار رفع مشکلات اجرایی و پیشبرد عملیات اجرایی طرح‌های کمیسیون‌های مشترک ایران و عراق را با جزئیات در دل خود جمع کرده است .

خاندوزی گفت: امیدواریم که بتوانیم هدف گذاری که برای کمک به اولاً حوزه نقل و انتقال سریع‌تر کالا و خدمات مسافرین و ترانزیت شرق و غرب و همچنین در حوزه کمک به شرکت‌های فنی و مهندسی و همچنین شروع به کار شهرک صنعتی مشترک به عنوان موضوعی که مورد تاکید رییس جمهور و نخست وزیر عراق قرار گرفته است را دنبال کنیم و این اقدامات را در آینده نزدیک شاهد باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا