کد خبر: 070602136729
جهانروزنامه

سهام بزرگترین توسعه دهنده املاک جهان سقوط کرد

ترجمه: سلیم حیدری

China Evergrande نزدیک به ۹۰ درصد از ارزش بازار خود را در اوایل روز دوشنبه از دست داد.

گروه China Evergrande، بدهکارترین توسعه دهنده املاک جهان، در روز دوشنبه با از سرگیری معاملات این شرکت در بورس اوراق بهادار هنگ کنگ پس از وقفه ۱۷ ماهه، شاهد کاهش سهام خود بود.

بر اساس داده ها، سهام این شرکت توسعه دهنده املاک تقریباً ۸۷ درصد در نیمه اول روز سقوط کرد. ارزش بازار اورگراند بیش از ۲ میلیارد دلار در مقایسه با آخرین معاملات خود کاهش یافت و به حدود ۵۸۶ میلیون دلار رسید و از اوج بیش از ۵۰ میلیارد دلاری خود در سال ۲۰۱۷ فاصله گرفت. سهام در شروع جلسه بعد از ظهر دوشنبه کمی اصلاح شد، اما همچنان ۷۹ درصد کاهش داشت.

سهام Evergrande از ۲۱ مارس ۲۰۲۲ (فروردین ۱۴۰۱) به حالت تعلیق درآمده بود، اما این شرکت در اوایل این ماه درخواست از سرگیری معاملات را داد زیرا اگر این تعلیق به ۱۸ ماه می رسید، با حذف از فهرست مواجه می شد.

این شرکت سازنده روز جمعه گفت که اقدامات لازم صادر شده توسط بورس اوراق بهادار هنگ کنگ برای از سرگیری معاملات را “به اندازه کافی” انجام داده است. اورگراند در پرونده ای گفت که یک حسابرس خارجی گزارش تحقیقات مستقل شرکت را بررسی کرده است و تأیید کرد که معاملات، دارایی ها و بدهی های خارج از ترازنامه افزایش قابل توجهی پیدا نکرده است.

Evergrande که زمانی پرفروش‌ترین توسعه‌دهنده چین بود، در اواخر سال ۲۰۲۱ پس از مواجهه با بحران نقدینگی، بدهی خود را نپرداخت. از آن زمان برای تکمیل پروژه ها و بازپرداخت تامین کنندگان و وام دهندگان با مشکل مواجه شده است.

در گزارشی در ماه گذشته، این گروه در دو سال گذشته مجموعاً ۸۱ میلیارد دلار زیان را به دلیل کاهش اموال، بازگرداندن زمین، زیان‌ دارایی‌های مالی و هزینه‌های تامین مالی ثبت کرد.

با این حال، روز یکشنبه، اورگراند به دلیل افزایش درآمد، ضرر خالص کمتری را برای نیمه اول سال گزارش کرد. زیان ژانویه تا ژوئن (دی تا خرداد) ۴.۵ میلیارد دلار در مقابل زیان ۹.۱ میلیارد دلاری در مدت مشابه سال گذشته بود.

بدهی آن نیز اندکی کاهش یافت و به حدود ۳۲۸ میلیارد دلار در مقایسه با ۳۳۵ میلیارد دلار تا پایان سال ۲۰۲۲ رسید.

در اوایل این ماه، این شرکت در تلاش برای بازسازی بدهی های فزاینده خود، طبق فصل ۱۵ قانون ورشکستگی ایالات متحده، درخواست حمایت از ورشکستگی را داد.

این شرکت توسعه‌دهنده اکنون در انتظار تایید طلبکاران و دادگاه‌ها برای اجرای طرح بازسازی خود است که اولین بار در ماه مارس (فروردین) اعلام شد.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا