کد خبر: 02120070568
توسعه و اقتصاد ملی

سه طرح آبرسانی در سیب‌ و سوران سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری رسید

مدیر عامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: سه طرح آبرسانی به همت خیران در روستاهای گزمرکوک، کنتوکلوکان و ریگ جهی در شهرستان سیب‌وسوران به بهره‌برداری رسید.

علیرضا میربهاء الدین روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: در قالب این طرح‌ها اقداماتی نظیر حفر چاه، تهیه دستگاه تصفیه آب نیمه صنعتی، تهیه اتاقک تصفیه‌خانه، تهیه الکتروپمپ و سایر ملزومات جهت انتقال آب چاه به روستاهای مذکور انجام شده است.

وی ادامه داد: اعتبار این طرح‌ها ۱۹ میلیارد ریال بوده است که ۱۱ میلیارد آن توسط خیران جمعیت هلال احمر استان همدان و هشت میلیارد ریال توسط موسسه نیک‌گامان جمشید تهران هزینه شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به بحران کم آبی در استان ما بدنبال تامین کمی و کیفی آب آشامیدنی در روستاها هستیم و در همین راستا مناطقی که تنش آبی جدی دارند تلاش داریم به همت خیران طرح‌های آبرسانی را اجرا کنیم.

وی از اجرای کمپین «برای هم بمانیم» خبر داد و افزود: این کمپین با هدف آموزش و اطلاع‌رسانی به عموم مردم جهت افزایش واکسیناسیون عمومی و همچنین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در جهت پیشگیری و مقابله با کرونا در رده‌های سنی مختلف استان در حال برگزاری است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا