کد خبر: 040902144233
اقتصاددولتسیاست

سپهر خلجی: دولت سیزدهم در مقابله با فساد گام های بلندی برداشته است

رییس شورای اطلاع رسانی دولت گفت: دولت در حوزه مقابله با فساد در گلوگاه ها و شفاف سازی امور، قدم های بلندی برداشته که از جمله آنها حذف امضاهای طلایی است.

به گزارش خبرگزاری برنا از همدان، سپهر خلجی رییس شورای اطلاع رسانی دولت در نشست با فعالان رسانه ای و مدیران رسانه های استان عنوان داشت: با تبیین اقدامات دولت سیزدهم در حوزه مقابله با فساد، گفت: دولت در حوزه مقابله با فساد در گلوگاه ها و شفاف سازی امور، قدم های بلندی برداشته که از جمله آنها حذف امضاهای طلایی است، در گذشته یک نفر برای گرفتن مجوز ۲ سال می دوید اما امروز این چیزها را شاهد نیستیم.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت، عدالت محوری از اولویت های دولت سیزدهم دانست و گفت: یارانه حمایتی کودکان ۶ ماه تا ۶ ساله و افزایش سهم دهک های پایین جامعه برای حضور در مدارس سمپاد یا استعدادهای درخشان که موجب تغییر سرنوشت محروم ترین افراد جامعه می شود، تنها گوشه ای از این رویکرد عدالت محور است.

وی در ادامه عنوان داشت: روابط عمومی ها باید جریان ساز باشند اظهار داشت: این ضعف مربوط به دولت فعلی نیست و سنگ بنای آن از قبل کج گذاشته شده اما در این دوره تلاش می شود تا از این مسیر اشتباه خارج شده و آنرا درست کنیم چرا که دیگر وقت کافی نداریم، بیش از چهار دهه از عمر انقلاب گذشته و باید شاهد اصلاح این حوزه باشیم که کار سخت و زمان بری است.

وی با بیان اینکه در همین راستا امروز در شورای اداری همدان مصوبه شد تا با دستور استاندار، روابط عمومی دستگاه های اجرایی این استان ظرف مدت یک ماه مورد بازبینی قرار بگیرند و در صورت نیاز به تغییر و جابه جایی، این کار حتما صورت گیرد.

خلجی در بخش دیگری از صحبت های خود با ذکر اینکه برخی مدیران در انتخاب روابط عمومی ها دچار اشتباه می شوند، افزود: روابط عمومی دستگاه ها باید طراح عملیات رسانه ای باشند، پیوست رسانه ای و رویداد ایجاد و اجرا کنند.

رییس شورای اطلاع رسانی دولت با بیان اینکه برخی مدیران فکر می کنند مسوولیت حوزه رسانه با آنان نیست در صورتی که طبق آیین نامه دولت مدیر دستگاه خودش مسوول حوزه اطلاع رسانی است، افزود: اگر مدیر درک درستی از رسانه نداشته باشد و فرد متناسبی در حوزه روابط عمومی نگمارد ، دچار مشکل خواهد شد.

خلجی افزود: در برخی نقاط برای انعکاس دستاوردهای دولت و نظام نیازمند رویدادسازی و کمپین سازی هستیم، مثلا در پروژه آبرسانی از سد تالوار به همدان که در دولت سیزدهم به نتیجه رسیده و کار عظیمی بوده است باید این اتفاق بیفتد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا