کد خبر: 13040035857
روزنامهعصر انقراض (طنز)

سیاه‌نمایی نکنید، همه چیز تحت کنترل است(طنز)

راضیه حسینی

رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: «از خیرهای خارجی که قصد ارسال واکسن برای سیستان و بلوچستان دارند و هر گروه دیگر با نیت خیرخواهانه که بتواند این کمک را انجام دهد، استقبال می‌کنیم.»

چرا بی‌خود جو می‌دهید جناب رئیس؟ مشکل آن‌قدرها هم جدی نیست که از خیران خارجی کمک بخواهید. سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفته است: «اینکه اعلام کنند سیستان ‌و بلوچستان سیاه شد، درست نیست و به مردم اطمینان می‌دهم مشکل تجهیزات پزشکی نخواهیم داشت. سیستان‌ و بلوچستان طی پیک‌های قبلی خیز جدی نداشته است و شرایط فعلی اولین خیز جدی در این استان است.»

لطفاً سیاه‌نمایی نکنید. یک خیز کوچک که این‌همه شلوغ‌کاری ندارد. مردم سیستان و بلوچستان هیچ مشکلی ندارند و همه امکانات فراهم است. به این فکر کنید که چند وقت دیگر کلی از مردم سیستان بدون اینکه نیاز به واکسن پیدا کنند در بدن‌شان پادتن تولید شده است و می‌توانند به زندگی عادی خود برگردند. چندنفری هم که بر اثر کرونا فوت کردند، اجل‌شان رسیده بود. شاید در همان روز و تاریخ، وقتی می‌خواستند بروند از آب بیاورند، خوراک یک گاندو می‌شدند و زندگی‌شان تمام می‌شد. البته اصلاً قصد سیاه‌نمایی نداریم. مردم سیستان و بلوچستان، مزه آب لوله‌کشی شیرین و تصفیه‌شده را دوست ندارند، به همین خاطر جانشان را به خطر می‌اندازند و می‌روند از هوتک می‌آورند.

وضع سیستان و بلوچستان از خیلی شهرهای دیگر بهتراست. مثلاً درهمین هرمزگان به گفته سخنگوی سازمان علوم پزشکی این استان، نه‌تنها ویروس کرونای آلفای انگلیسی در حال انتشار است، بلکه شیوع نوع دلتا هم محتمل است. با همین فرمان می‌توان چند وقت دیگر زیگمای آلفا و دلتا را گرفت و نوع جدیدی به نام بتای وطنی تولید و یک خیز به خیزهای قبلی اضافه کرد.

اما این‌ها اصلاً مهم نیست. باید به آینده امیدوار بود. فقط کافی است کمی صبر کنید، با تلاش متخصصان، پژوهشگران، محققان و از همه مهم‌تر مسئولان زحمت‌کش کشور، به‌زودی به ایمنی جمعی بالای نود درصد خواهیم رسید، همین‌طور که مسئولان مشغول رونمایی از انواع متنوع و مختلف واکسن‌های کرونا هستند، مردم به انواع متنوع ویروس مبتلا خواهند شد، بازماندگان با پادتن تولید شده در بدن ایمن می‌شود و خستگی مسئولان بعد از ماه‌ها تلاش و زحمت در می‌رود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا