کد خبر: 14010175892
بورس

شاخص بورس ۲۹ هزار واحد رشد کرد

شاخص بورس در جریان معاملات امروز بازار سرمایه با رشد ۲۹ هزار واحدی روبرو شد.

به گزارش تسنیم، در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه بیش از ۱۰میلیارد و ۸۱۳میلیون سهم و حق‌تقدم به‌ارزشی بالغ بر ۵هزار و ۷۰۸میلیارد تومان در بیش از ۵۳۰هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد ۲۹ هزار و ۸۵۹واحدی در ارتفاع یک‌میلیون و ۴۶۱هزار و ۹۶۶واحد قرار گرفت.

بیشترین اثر مثبت بر دماسنج بازار سهام در روز جاری به نام نمادهای معاملاتی شرکت‌های فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران و سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین شد و در مقابل شرکت‌های سرمایه‌گذاری دارویی تامین، بانک اقتصاد نوین و حمل و نقل بین‌المللی خلیج فارس با افت خود مانع افزایش بیشتر نماگر بازار سهام شدند.

بر اساس این گزارش، در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله ۳میلیارد و ۵۷۷میلیون ورقه به‌ارزش ۳هزار و ۹۸میلیارد تومان در ۲۸۳هزار نوبت، شاخص فرابورس (آیفکس) ۳۱۵واحد رشد کرد و در ارتفاع ۱۹هزار و ۶۳۳واحد قرار گرفت.

در این بازار هم امروز بیشترین اثر مثبت بر شاخص فرابورس به نام نمادهای معاملاتی پلیمر آریا ساسول، فولاد هرمزگان جنوب و پتروشیمی تندگویان و در مقابل شرکت‌های بیمه اتکایی ایرانیان، فرآورده‌های غذایی و قند چهارمحال و صنعتی مینو بیشترین اثر منفی را بر این شاخص به نام خود ثبت کردند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا