کد خبر: 06040188708
اقتصادبورس

شاخص کل با رشد حدود ۳ هزار واحدی معاملات را به پایان برد

بورس تهران امروز برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها شاهد سقوط شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نبود و رشد اندکی را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بورس تهران امروز برخلاف برخی پیش‌بینی‌ها شاهد سقوط شاخص کل بورس به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی نبود و رشد اندکی را تجربه کرد.

شاخص کل بورس امروز با رشد حدود سه هزار واحدی به کار خود پایان داد و از لبه پرتگاه به کانال پایین‌تر نجات یافت.

رشد دو هزار و ۷۴۱واحدی شاخص کل باعث شد تا این شاخص در محدوده یک میلیون و ۵۰۴هزار واحدی قرار بگیرد.

شاخص‌ هم‌وزن هم با افتی کم‌رنگ همراه شد و در محدوده درصد ۴۱۷ هزار واحدی باقی ماند. ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس نیز به سه هزار و ۷۵۰میلیارد تومان رسید.

سقوط شاخص کل بورس نزدیک است؟

به باور بسیاری از کارشناسان بازار سهام، احتمال اینکه شاخص کل در روزهای آینده به کانال یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحدی سقوط کند، اندک است.

البته عده‌ای هم بر این باورند که وضعیت کنونی بازار نامتعادل بوده و هیچ احتمالی مبنی بر سقوط شاخص کل بورس را نمی‌توان منتفی دانست.

البته با توجه به فاکتورهای بنیادی موثر بر بازار نیز می‌توان گفت که احتمال سقوط شاخص کل بورس خیلی بالا نیست. وضعیت پرونده برجام و خوشبینی‌های ایجاد شده سهامداران را نسبت به حصول توافق امیدوارتر کرده است.

برخی نیز اعتقاد دارند همین که محل مذاکرات از وین به یکی ازکشورهای حاشیه خلیج فارس منتقل شده نیز سیگنالی برای جدی بودن این دور از مذاکرات تلقی می‌شود.

بانک و بیمه چشم انتظار احیای برجام

این خوشبینی ها باعث شده تا صنایع بانکی و بیمه‌ای چشم انداز بهتری را پیش روی خود داشته باشند. صنایعی که اوضاع خوبی در ماه‌های اخیر نداشته و با انتشار هر خبر ناامیدکننده‌ای از مذاکرات، وضعیتشان رو به وخامت گذاشته است. بسیاری از کارشناسان اعتقاد دارند سهام متعلق به این گروه از پتانسیل رشد بالایی برخوردارند و هرگونه گشایش دیپلماتیک می‌تواند به سود سهامداران بانکی و بیمه‌ای تمام شود.

از قطعی برق تاحمله سایبری

هرچند انتشار خبر حمله سایبری به فولاد خوزستان نیز برخی از سهامداران گروه فولادی‌ها را نگران کرد. گروهی که حالا علاوه بر قطعی‌های مکرر برق، ریسک جدیدی را پیش روی خود می‌بینند که ممکن است دامن سایر مجموعه‌های فولادی را نیز بگیرد.

از طرفی هم این نگرانی وجود دارد که میزان تولید در این صنعت کاهش معناداری پیدا کرده و ورق را به زیان سهامداران برگرداند.

اوضاع بر وفق مراد خساپا و خودرو است

با نگاهی به تابلوهای بورس می‌توان مشاهده کرد که سهامداران خودرویی همچنان شاهد رشد مداوم سهام خود هستند.

هرچند این رشد کم رمق و ناچیز است اما سهامداران امیدوارند تا با تغییرات مدیریتی در سطوح کلان در وزارت صمت، ایام به کامشان شده و سهامشان روند رو به رشدی را در پیش بگیرد و شاید بتواند از سقوط شاخص کل بورس تهران نیز جلوگیری کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا