کد خبر: 010801105574
اقتصادبورس

شاخص کل بورس به کانال ۱.۲ میلیونی سقوط کرد

شاخص کل بورس امروز پس از چندین روز جدال برای ریزش وارد کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، شاخص کل بورس تهران امروز در ساعات پایانی معاملات بیش از ۱۲ هزار واحد افت داشت. شاخص کل بورس افت ۱۲ هزار و ۱۶۵ واحدی داشت و به محدوده یک میلیون و ۲۹۶ هزار واحدی رسید.

شاخص هم‌وزن نیز افت بیش از هزار واحدی را تجربه کرد و در محدوده ۳۷۷ هزار واحدی ایستاد. ارزش معاملات بازار سرمایه به دو هزار و ۲۰ میلیارد تومان رسید و در نهایت ۱۸۲ میلیارد تومان نقدینگی از بازار سرمایه خارج شد. این خروج نقدینگی می‌تواند ضربه زیادی به ماهیت بازار سهام و اعتماد سهامداران بزند.

نمادهای فارس، فولاد، کگل، کچاد، فخوز و نوری توانستند تاثیر منفی روی شاخص کل بورس بگذارند. نمادهای زاگرس، مارون، شراز، فغدیر، خدیزل و هرمز نیز شاخص فرابورس را منفی کردند.

شاخص کف را رد کرد!

شاخص کل بورس تهران روند نزولی به خود گرفت و کف یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحدی را رد کرد و وارد محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی شد.

این افت شاخص می‌تواند در روزهای آینده نیز ادامه‌دار باشد و ادامه‌دار بودن آن به معنای خروج بیشتر اعتماد و نقدینگی از بازار است.

ورود بورس به یک کانال پایین‌تر آن هم در زمانی که رئیس دولت سیزدهم وعده‌ ترمیم بورس را داده بود، می‌تواند اعتماد را مسیر سرازیری بینداز. زمانی که بورس وارد این مسیر شود دیگر نمی‌تواند به مسیر رشد خود بازگردد و به نوعی نزولی خواهد ماند.

از سوی دیگر برخی از کارشناسان عقیده دارند که سقوط شاخص به محدوده یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی، می‌تواند آغاز رشد شاخص کل بورس باشد. انتظار می‌رود بورس تا پایان سال به محدوده یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی برسد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا