کد خبر: 25100065292
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازرگانیتولید و بازرگانیروزنامهصنعت و معدن

شتاب تولید خودروی برقی در شرکت رنو

ترجمه: محمود نواب مطلق

نشان لوزی درنظر دارد تا سال ۲۰۳۰(۱۴۰۸) در اروپا ۱۰۰ درصد تولیدات خودوری خود را برقی کند.

شرکت رنو به اهداف برنامه‎ریزی شده خود برای کاهش دومیلیاردی تا سال ۲۰۲۳(۱۴۰۱) دست یافته است. پنجشنبه ۱۳ژانویه (۲۳ دی) لوکا دومِئو، مدیرعامل شرکت رنو در سالن بزرگ نمایش «تکنوسانتر» در «گویانکورت»( ایولاینز) مصاحبه مطبوعاتی داشت. این مکان یک مکان معمولی نیست.

لوکا دومِئو، مدیرعامل شرکت رنو در آن به تشریح اهداف خود در تولید محصولات جدید رنو پرداخت. او قصد دارد در تولید رنو انقلاب کند و رنوی برقی را که بسیار پرسودتر است به بازار عرضه کند. زمان نیز اتفاقی انتخاب نشده بود چراکه یکسال پیش در چنین روزی او وعده کرده بود این انقلاب را در تولید رنوی برقی به اجرا درآورد.

اگر بتوان به آمار شرکت رنو اعتماد کرد شتاب در تبدیل به تولید خودوری برقی درآن محقق شده است. لوکا دومِئو که از نیمه سال ۲۰۲۰(۱۳۹۸) مدیرعامل شرکت رنو شده است مدعی است:« ما ظرف یکسال کاری کردیم که قبلا ظرف چهار سال انجام می‎شد.»

شرکت رنو بر اساس آمار اعلامی همچنان رو به پیشرفت است و به صورت مستمر اهداف بلند پروازانه‎ای را برای خود تعریف می‎کند. از جمله تولید خودروی ۱۰۰ درصد برقی و نه حتی هیبرید تا سال ۲۰۳۰(۱۴۰۸)  در تمام اروپا. در حالیکه قبلا خودروی ۹۰درصد برقی تولید می‎کرد.

لوکا دومِئو قطعا برای تحقق این وعده شرایطی را ضروری می‎داند. به اعتقاد وی همه زیرساخت‎ها در تمام قاره اروپا برای تحقق این وعده باید فراهم شود. البته مدیریت این شرکت برقی کردن را یکی از اصول مسلم انقلاب در تولید خودرو می‎داند.

این برقی‎شدن متکی برایجاد یک قطب برقی در شمال فرانسه است. شرکت رنو همچنین در نظر دارد به زودی مگان برقی خود را که در شهر«دوئِه» فرانسه تولید می شود به بازار عرضه کند. کارخانه رنو در شمال فرانسه ۸۰درصد خودروهای برقی را از امسال تولید می‎ کند.

انواع دیگری از نشان‎های خودرو از جمله «داسیا»، «آلپین» و «لادا» در روسیه نیز به سمت برقی شدن حرکت می‎کنند. بنا به گفته لوکا دومِئو تولید«داسیای» برقی به گونه‎ای خواهد بود که قیمت آن افزایش نیابد.

«ژیل لو بورنی» مدیر بخش مهندسی شرکت رنو می‎گوید:« فناوری تولید خودروی برقی در شرکت ما همگام با تولید خودروی برقی با قیمت پائین به پیش می‎ رود.»

پایه دیگری که انقلاب در تولید خودروی برقی بر آن استوار است تضمین سودآوری این شرکت است. این شرکت معتقد است توانسته است به هدف خود در کاهش دومیلیارد دلاری در قیمت‎های ثابت محصولاتش دست یابد.

همچنین موفق شده است نقطه مرگ خود را (سطح تولیدی که از آن سطح به بعد شرکت به سود می‎رسد) به ۳۰درصد کاهش دهد. همه این توفیقات ظرف یکسال گذشته به دست آمده است.

ار اوایل سال ۲۰۲۰(۱۳۹۸) شرکت رنو روزانه ۴۰ میلیون یورو ضرر می‎کرد. بازگشت او به موفقیت مرهون فروش‎ های پرسود آنست. سهمیه ثبت‎ نام‎ های اختصاصی از ۴۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش یافت و همین امر منجر به سودآوری بیشتری شد.

لوکا دومِئو در پایان گفت :« در برخی مدل‎ها فروش ما به میزان ۲۰درصد کاهش یافته بود.»

منبع:لوموند

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا