کد خبر: 28030032894
راه و مسکنروزنامه

شرط پرداخت وام ودیعه مسکن با سفته حذف شد

طبق مصوبه جدید ستاد کرونا،مبنی بر افزایش سقف وام ودیعه مسکن، پرداخت تسهیلات با سفته امکانپذیر نخواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری افق و اقتصاد، طبق مصوبه ستاد کرونا، شرایط دریافت وام ودیعه مسکن درسال جاری تغییر کرد و مبلغ وام مستأجران تهرانی از ۵۰ به ۷۰ میلیون تومان افزایش یافت. با افزایش ۱۰ میلیون تومانی وام ودیعه مسکن سایر شهرها، عملا پرداخت این وام با سفته امکان‌پذیر نیست و متقاضیان حتما باید ضامن به بانک عامل معرفی کنند.

بر اساس این گزارش، مهلت ثبت‎نام اشخاص واجد شرایط برای دریافت تسهیلات تا پایان شهریور تمدید شد و بانک‎ها و موسسات اعتباری موظف هستند حداکثر تا پایان آذر تسهیلات را پرداخت کنند.

وام ودیعه مسکن به دو صورت قابل پرداخت است. اول اینکه در اختیار مالک قرار می‌گیرد و مستأجر سود ۱۳ درصدی و کارمزد آن را طی یکسال پرداخت می‌کند و یا به مستأجر اعطا می‎شود و اقساط آنرا با سود ۱۲ درصد پرداخت خواهد کرد.

بر این اساس بازپرداخت تسهیلات ۳۰ میلیون تومانی ۳ ساله و ۳۰ میلیون تومان به بالا ۵ ساله است. به این ترتیب قسط وام ۲۵ میلیون تومانی حدود ۸۳۰ هزار تومان، ۴۰ میلیون تومانی حدود ۹۰۰ هزار تومان و ۷۰ میلیون تومانی حدود ۱.۵ میلیون تومان است.

سود وام ۲۵ میلیونی حدود ۵ میلیون تومان، وام ۴۰ میلیون تومانی حدود ۱۳.۳ میلیون و وام ۷۰ میلیونی حدود ۲۳.۵ میلیون تومان است.

اعلام شرایط دریافت وام از سوی معاونت مسکن وزارت راه:

– متقاضیان دریافت این تسهیلات ودیعه مسکن باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

– متقاضیان باید دارای اجاره‌نامه رسمی یا اجاره‌نامه ثبت شده در سامانه ثبت معاملات املاک و دارای کد رهگیری باشند.

– تاریخ انعقاد اجاره‌نامه واحد مسکونی باید مربوط به شش ماهه نخست سال جاری باشد.

– چنانچه متقاضی تا حداکثر دو هفته از تاریخ معرفی به شعب بانکی نسبت به تکمیل مدارک و ضامنین اقدام نکند، نسبت به رد درخواست وی اقدام می‌‌شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا