کد خبر: 19100064442
اخبار شرکت هابازارها و خدمات مالیبانک و بیمهروزنامه

شرکت چوب فشرده خزر با حمایت بانک صنعت و معدن به بهره‌برداری می‌رسد

شرکت چوب فشرده خزر در غرب مازندران با حمایت بانک صنعت و معدن پس از قریب به دو دهه با اختصاص ۱۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات سرمایه درگردش راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش روابط‌عمومی بانک صنعت و معدن، حسین مهری مدیرعامل، اعضای هیأت مدیره و هیأت عامل این بانک که برای بازدید از چند واحد صنعتی و اقتصادی در غرب مازندران روز هجدهم دی به این استان سفر کرده بودند، با حضور در شرکت چوب فشرده خزر سلمانشهر برای تکمیل این پروژه چاره‌اندیشی کرده و قول مساعدت دادند.

در این بازدید که با حضور شمس‌الدین حسینی نماینده مردم رامسر، تنکابن و عباس‌آباد به انجام رسید، مدیران شرکت چوب‌فشرده خزر مشکلات پیش روی خود برای تکمیل پروژه یادشده را مطرح کردند.

این شرکت سال ۱۳۸۲در سلمانشهر به‌منظور تولید ام‌دی‌اف با روکش ملامینه زیر نظر سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و با پشتیبانی فنی و مالی بانک صنعت و معدن تاسیس شد، اما در طرح توسعه با وجود اجرای بخش ابنیه مجموعه جدید به دلیل نوسان‌های نرخ ارز در تامین دستگاه‌های مورد نیاز دچار مشکل شد و به بهره‌‌برداری نرسید.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن در جلسه حل مشکل شرکت چوب فشرده خزر گفت: برای بررسی مشکلات صنعت و معدن غرب استان به منطقه آمدم، این مجموعه با حمایت مالی بانک صنعت و معدن تاسیس شد و متاسفانه سال‌هاست که در مراحل پایانی بهره‌برداری متوقف شده است و راه‌اندازی آن به دغدغه مسؤلان منطقه تبدیل شده است.

مهری افزود: پیش‌بینی ما این است که این واحد بزرگ صنعتی با ۸۲۰میلیارد ریال دیگر به بهره‌‌برداری برسد و ما هم تا تکمیل مجموعه همکاری می‌کنیم. پس از بازدیدی که داشتیم قرار شد تا مبلغ ۱۲۰۰میلیارد ریال تسهیلات در قالب یک تفاهمنامه به این مجموعه پرداخت شود.

مدیرعامل بانک صنعت و معدن خاطرنشان کرد: نیاز سالانه کشور به ام‌دی‌اف ۲میلیون و ۸۰۰هزار متر مکعب است که اکنون یک میلیون متر مکعب با واردات تامین می‌شود. با راه‌اندازی این واحد می‌توان بخشی از نیاز کشور را تأمین کرد. به همین دلیل راه‌اندازی این مجموعه برای ما از اهمیت زیادی برخوردار است.

او افزود: وقتی مجموعه‌ای داریم که می‌تواند نیاز کشور به واردات را کاهش دهد به بهره‌برداری نرسیدن آن ظلم به کشور است. سعی می‌کنیم ظرف دو هفته پرداخت تسهیلات را آغاز کنیم. امیدواریم با تزریق سرمایه به این مجموعه تا پایان سال شاهد بهره‌‌برداری آن باشیم.

او خاطرنشان کرد: معتقدم که محرومیت‌های مازندران را باید زیر برگ‌های سبز آن یافت، به ویژه غرب مازندران که از نظر صنعت فقیر است و وظیفه داریم صنایع این منطقه را پوشش دهیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا