کد خبر: 200602137745
جهانروزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

شرکت چینی برای تولید فناوری هوشمند در خاور دور روسیه

ترجمه: سلیم حیدری

این شرکت قصد دارد بیش از ۱۰۰ میلیون دلار در یک پارک صنعتی جدید در منطقه آمور سرمایه گذاری کند.

به گزارش تاس، این شرکت روز یکشنبه اعلام کرد، گروه توسعه صنعتی Xuanyuan چین قصد دارد یک پارک صنعتی در منطقه آمور خاور دور روسیه ایجاد کند و در اولین روز از مجمع اقتصادی شرق در ولادیووستوک، اعلامیه ای مبنی بر قصد سرمایه گذاری در منطقه آمور امضا کرد.

بر اساس این قرارداد، این شرکت چینی تا ۱۰ میلیارد روبل (۱۰۲ میلیون دلار) در این شهرک صنعتی سرمایه گذاری خواهد کرد که بیش از ۴۰۰ شغل در منطقه ایجاد خواهد کرد. این پارک تجهیزات هوشمندی از جمله ربات ها، پرینترهای سه بعدی، هواپیماهای بدون سرنشین، پره های توربین بادی، مخازن ذخیره و حمل و نقل گاز طبیعی مایع و هلیوم و سایر کالاهای تکنولوژیکی تولید خواهد کرد.

این پروژه ایجاد یک مرکز علمی و تحقیقاتی، یک پایگاه تولیدی برای روباتیک و پرینت سه بعدی، انبارهای هوشمند و زیرساخت های مهندسی را در نظر گرفته است. گروه Xuanyuan گفت که دارای یک تیم تحقیق و توسعه قوی و همکاری طولانی مدت با موسسات فنی پیشرو در چین است که به شرکت در کار خود در پارک صنعتی کمک خواهد کرد.

مدیر عامل شرکت Xuanyuan Group Hailong Xue به خبرنگاران گفت: “ما می خواهیم چیزی جدید بسازیم، متفاوت از آنچه قبلا داشتیم – یک مجتمع پارک صنعتی جدید برای تولید تجهیزات هوشمند. ما می دانیم که فرصت های تجاری خوبی در منطقه آمور وجود دارد، قبلاً به سایت ارائه شده نگاه کرده‌ایم. ما قصد داریم تولیدکنندگان چینی با تجربه را جذب کنیم تا با ما همکاری کنند.”

به گفته سرگئی خمورا، معاون آژانس جذب سرمایه گذاری منطقه آمور، این پارک صنعتی فرصت های برابری را برای شرکت های روسی و چینی ارائه می دهد.

این مرحله بسیار مهمی برای توسعه اقتصاد منطقه است. این نشان می دهد که چقدر منطقه از نظر توسعه فناوری پیشرفته و همکاری با سرمایه گذاران خارجی در اولویت قرار دارد.

پیش از این، کارآفرینان آسیایی به معدن، چوب‌برداری و کشاورزی علاقه داشتند. اکنون منطقه در حال ایجاد شرایط برای صنایع با فناوری پیشرفته است.

هشتمین مجمع اقتصادی شرق از ۱۰ تا ۱۳ سپتامبر (۱۹-۲۲ شهریور) در ولادی وستوک برگزار می شود. این مجمع به عنوان بستری برای گفتگو درباره مشاغل و مسائل توسعه در خاور دور روسیه و برای ترویج سرمایه گذاری در منطقه ایجاد شده است.

منبع: راشاتودی

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا