کد خبر: 15119914693
روزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

شرکت ۲۱ کشور در سومین رویداد سرمایه‌گذاری فناوری ایران

زینب غضنفری

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت یادآور شد که سومین رویداد سرمایه‌گذاری فناوری (TIM۲۰۲۱) با حضور ۴۰ سرمایه‌گذار از ۲۱ کشور ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه برگزار می‌شود.

میلاد صدر خانلو صبح روزگذشته در نشست خبری برگزاری سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری ( TIM 2021 ) که در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شد، گفت: نشست سرمایه گذاری فناوری یکی از رویدادهای جانبی شبکه تبادل و انتقال فناوری گروه هشت کشور اسلامی در حال توسعه (گروه دی ۸) است که دبیرخانه دائمی آن در ایران و در پارک فناوری پردیس قرار دارد.

وی با یادآوری این که اولین دوره این نشست در سال ۲۰۱۷ به میزبانی ایران با حضور بیش از ۲۰ صندوق جسورانه سرمایه گذار و سرمایه‌پذیر حوزه فناوری برگزار شد، خاطرنشان کرد: امسال سومین دوره این نشست با  حضور ۴۰ سرمایه‌گذار از ۲۱ کشور به دلیل شیوع کرونا به صورت ترکیبی مجازی و حضوری برگزار می شود.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت ادامه داد: ایجاد هم افزایی فناورانه و تبادل فناوری بین هشت کشور اسلامی و حضور در بازارهای بین المللی و فراتر از بازار هشت کشور عضو این گروه از اهداف اصلی برگزاری این نشست است.

صدرخانلو یادآور شد: در این دوره نیز همانند سال گذشته تعداد بسیاری استارتاپ حضور می یابند و طرح های خود را به سرمایه گذاران ارایه می کنند، به دلیل محدودیت های کرونا امسال ۱۲ استارتاپ از بین ۱۲ هزار استارتاپی که طرح‌های خود را به دبیرخانه این نشست ارایه دادند، انتخاب شدند و به صورت حضوری طرح های خود را به سرمایه گذار و معرفی می کنند.

وی هم‌افزایی و مشارکت بین سرمایه گذاران و سرمایه گذاری روی طرح های ارایه شده را از مهم ترین اهداف این رویداد  عنوان کرد و گفت: ما به دنبال این هستیم که سرمایه‌گذاران از ظرفیت فناوری کشورها آگاه شوند و به دنبال مشارکت سرمایه‌گذاران در کشورها هستیم.

معاون دبیر شبکه تبادل و انتقال فناوری کشورهای گروه دی هشت تصریح کرد: در این دوره از برگزاری نشست، سرمایه‌گذاران پنج کشور از هشت کشور عضو  از جمله کشورهای مالزی، بنگلادش، نیجریه، ترکیه و ایران حضور دارند و سرمایه گذارانی هم از کشورهای اروپایی همچون اوکراین، روسیه، کرواسی، آلمان وسرمایه‌گذارانی از امارات، ارمنستان و  غرب آفریقا شامل کنیا حضور می یابند.

صدرخانلو افزود:رویداد نشست سرمایه گذاری فناوری (TIM 2021 ) یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناوری محور در هشت کشور اسلامی تشکیل شده است، این نشست یک پلتفرم و پل ارتباطی برای تعامل و تبادل بین سرمایه‌گذاران و ایده‌پردازان است. تبادلی که از طریق آن سرمایه‌گذاران ایده‌های مطمئن برای سرمایه‌گذاری را پیدا می‌کنند و ایده‌پردازان به منابع کافی برای اجرای ایده خود می‌رسند.

وی تاکید کرد: انتقال تجربیات مدیران استارتاپ ها و سرمایه گذاران باعث هم افزایی و افزایش سرمایه گذاری های موفق در استارتاپ می شود.

همچنین شیما شریفی مدیرعامل شرکت روی داد شیرین( Sweet Event) که به عنوان دبیر اجرایی برگزاری سومین رویداد نشست سرمایه گذاری فناوری ( TIM 2021 ) در این نشست حضور داشت تصریح کرد:با توجه به شیوع کرونا در کشور و توجه بیش از پیش دنیا به حوزه سلامت، ۳۰ درصد استارتاپ های شرکت کننده در این نشست به بخش سلامت اختصاص دارد..

شریفی افزود: این نشست یک رویداد بزرگ و بین‌المللی است که با هدف بالا بردن سطح کسب‌وکارهای فناوری محور در گروه هشت کشور اسلامی تشکیل شده است.

وی اظهار کرد: در این دوره از نشست از بین ۲۴ هزار طرح استارتاپی ارایه شده جهت معرفی به سرمایه گذاران، ۱۲ استارتاپ  برگزیده شدند که به صورت حضوری ارایه می شود.

مدیرعامل شرکت روی داد شیرین( Sweet Event) با یادآوری این که این دوره از نشست ۲ بخش سرمایه گذاری و تمرکز بر فناوری برگزار می شود، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری درحوزه های مرتبط با فناوری بسیار حائز اهمیت است و موجب توسعه اقتصادی کشورهای صاحب فناوری می شود، با توجه به  فضای بین المللی حاکم بر کشور  که مبادلات بین المللی با مشکلات بسیاری مواجه می شود برگزاری  این قبیل رویدادها و نهادهای همکاری منطقه ای می تواند در حوزه مبادلات بین المللی راهگشا باشد و به فعالان این حوزه کمک کند.

دبیر اجرایی سومین رویداد سرمایه گذاری فناوری ( TIM 2021 ) یادآور شد: در این نشست ۲ روزه ۱۰ پنل در بخش سرمایه گذاری کلی و بخش تمرکز بر فناوری با موضوع فرصت ها و چالش های سرمایه گذاری در ایران، سرمایه گذاری مشترک در استارتاپ ها، تجارت بین الملل و فرصت های سرمایه گذاری، ویژگی های  فرشته سرمایه گذار (Angel Investor)و موفقیت در سرمایه گذاری، سرمایه گذاری در حوزه سلامت، باید ها و نباید ها و ترندها در سطح داخلی و بین المللی، سخنرانی سرمایه گذاری در موضوع فناوری های مرتبط با بلاک چین، سرمایه گذاری با تمرکز بر علوم داده و هوش مصنوع، سخنرانی با موضوع اقتصاد دیجیتال، معرفی اکوسیستم استارت آپی در ترکیه، پاکستان، حمایت محتوایی و معنوی سازمان یونیسف در حوزه نوآوری برگزار می شود.

شریفی افزود: همچنین بخش مهم دیگری که در این نشست پیش بینی شده فرصت های معرفی به شرکت های بین المللی برای استارتاپ های داخلی است که استارتاپ ها می توانند از آن بهرمند شوند.

شریفی گفت: دراین دوره از نشست بر  فناوری هایی متمرکز شده ایم که جز حوزه های مهم و نیاز روز دنیا است، حوزه سلامت، هوش مصنوعی، فین تک، فناوری مبتنی بر بلاکچین و تکنولوژی بانکی از جمله حوزه هایی است.

سومین “رویداد سرمایه‌گذاری فناوری” (Technology Investment Meeting) ۲۸ تا ۲۹ بهمن ماه (۱۶ الی ۱۷ فوریه) در محل پارک فناوری پردیس به صورت ترکیبی (مجازی و حضوری) برگزار می شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا