کد خبر: 28030032908
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

شفاف‌سازی بانک ایران‌زمین درباره افزایش سرمایه ۴۰۰ درصدی

بانک ایران‌زمین درباره افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی از آورده نقدی، برنامه عملیاتی خروج از زیان‌دهی و کاهش زیان انباشته توضیح داد.

به گزارش بانکداری ایرانی، «وزمین» پیرو انتشار پیشنهاد هیات‌مدیره مبنی بر افزایش سرمایه ۴۰۰درصدی این بانک از ۴۰۰میلیارد تومان به ۲هزار میلیارد تومان ازمحل آورده نقدی با سلب حق تقدم از سهامداران فعلی اعلام کرد: بانک مرکزی با امعان نظر به قانون عملیات بانکی بدون ربا مصوب سال ۱۳۶۲به عنوان نهاد ناظر بر فعالیت بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی و در راستای دستورالعمل محاسبه سرمایه نظارتی و کفایت سرمایه و نیز خروج از ماده ۱۴۱قانون تجارت، بانک ایران‌زمین را مکلف به افزایش سرمایه کرده است.

براساس این گزارش، افزایش سرمایه ۱.۶هزار میلیارد تومانی وزمین، سبب خروج از زیان‌دهی و کاهش زیان انباشته از طریق فروش دارایی‌های منتقل شده از تعاونی مولی‌الموحدین به بانک مرکزی می‌شود و تلاش هیات‌مدیره بر اجرای دقیق این برنامه معطوف است.

در خصوص متعهد پذیره‌نویسی هم مذاکرات نهایی با دو شرکت تامین سرمایه در دست انجام بوده که به محض حصول نتیجه، یکی از دو شرکت مورد نظر به عنوان متعهد پذیره‌نویسی پس از انعقاد قرارداد، اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا