کد خبر: 12110067863
عصر انقراض (طنز)

شما که غریبه نیستید (طنز)

واکنش سازمان زیباسازی به اکران پرچم چین روی برج آزادی/ شهرداری در جریان نبود

راضیه حسینی

روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران گفت: «بنیاد رودکی با تعامل سفارت چین و انجمن دوستی ایران و چین اکران پرچم چین روی برج آزادی را انجام داده و شهرداری تهران در جریان این اکران نبوده است.»

اتفاقی نیفتاده. پرچم کشوری که تقریباً نود و نه درصد بازار لوازم خارجی ایران را در دست دارد، کنار پرچم ایران نشان داده شده. این که مشکلی نیست.

یعنی آن‌قدری که ما کالای چینی داریم خود چینی‌ها ندارند و بعضی اجناس را از ما می‌خرند. چینی‌ها خیلی مهربان و دست ودل‌باز هستند.

فقط برای کمک به کشور ما قراردادی بیست و پنج ساله با ما می‌بندند. اصلاً  کجای دنیا از این‌طور قراردادها می‌بندند؟  درنهایت چهار، پنج سال، و تازه آن هم با کلی اما و اگر، بند، تبصره و قانون.

اصلاً اگراین کشور نبود ما چطور می‌خواستیم این‌همه خودروی لوکس خارجی داشته باشیم؟ جاده‌های ایران سال‌هاست با خودروهای دوست همیشگی ما، آشنا هستند. از سواری تا ون و مینی‌بوس و تریلی.

اگر چین نبود چطور می‌خواستیم از تولیدکنندگان داخلی حمایت کنیم؟ صنعت کفش و پارچه همیشه ممنون زحمات این کشور عزیز است. بعید نیست به زودی صنعت فرش ایران هم به جمعیت حمایت‌شوندگان توسط چین بپیوندد.

واقعاً دور از انصاف است با کشوری که این‌قدر از ما حمایت می‌کند، طوری برخورد کنیم انگار غریبه است.

اصلاً به نظرمان بهتراست از روی کلید ایران یکی دیگر بسازید و بدهید دست چین و بگویید: «شما که غریبه نیستید. هر وقت دوست داشتید تشریف بیارید، اصلاً لازم نیست زنگ در رو بزنید.»

ما که می‌گوییم نمایش پرچم این کشور روی برج آزادی کم بود و باید کاری می‌کردید که روی برج میلاد نشاد داده می‌شد. یک چترباز هم از بالای برج در حالی که پرچم چین در دست‌هایش بود به پایین می‌پرید وهم‌زمان یک جت هم با پرچم این کشور در آسمان دور دور می‌کرد.

حتی می‌شد یک بالن با پرچم ایران و چین هم این وسط‌ ها بچرخد و فضا را از اینی که هست زیباتر کند.

حالا امسال که گذشت، ولی برای سال‌های بعد روی پیشنهادهای ما فکر کنید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا