کد خبر: 150601100046
اقتصاد

شهردار تهران: تنش مالی، مدیریت شهرى قبلی را دچار روزمرگى کرده بود

زاکانى گفت: مدیریت شهرى گذشته به علت تنش مالی، دچار روزمرگی شده بود.

علیرضا زاکانی، شهردار تهران با حضور در صحن شوراى شهر تهران درباره عملکرد یک ساله خود اظهار کرد: ما در حالى کار خود را شروع کردیم که شهر و شهروند حال مناسب و خوشی نداشت، علت هم عدم عملی بود که مدیران شهرى داشتند و اصلا ربطى به انقلاب و مکتب ما نداشت.

وى ادامه داد: شهر ما از ترافیک، آلودگی هوا، کمبود مسکن و فرسودگى کالبدى رنج مى برد و شهروند هم از بی توجهی‌ها دلخورى داشت، به هرحال باید شهر در مسیر پیشرفت قرار می‌گرفت اما عمده مردم ناراضی بودند.

شهردار تهران یادآوری کرد: مدیریت شهرى گذشته، دچار روزمرگی شده بود و علت آن تنش مالی بود و به گفته خودشان با قرض، حقوق پرداخت می‌کردند.

زاکانى بیان کرد: شهر باید در همه ابعاد نوسازى شود. در این یکسال فقط راجع به آینده صحبت کردیم و گذشته فقط سرمایه است، ما فقط مشغول کار شدیم و به صحبت‌های دیگران توجه نکردیم.

وی افزود: ۲۱ هزار معتاد متجاهر در تهران وجود داشت، ما نگاه ترحمی را تغییر دادیم با نگاه اعتقادی به آنها کمک کردیم. اکنون ۳ هزار و ۳۰۰ تخت فعال را دایر کرده و یک هزار و ۸۰۰ تخت دیگر را هفته آینده ایجاد خواهیم کرد.

٣۶ هزار میلیارد تومان بدهی شهرداری به بانک شهر

شهردار تهران درباره باغات تهران اظهار کرد: مقرر شد یک هزار و ۱۰۰ هکتار منطقه کن که عمده آن باغات است، مورد بازبینی قرار گیرد.

وى افزود: متاسفانه منطقه کن با همان فرسودگی باقی ماند و علت آن بد مَسکنی و کمبود مسکن و نوع نگاهی بوده که از قبل رسوخ کرده است. چند روز گذشته در جمع مردم حضور پیدا کردیم و مردم اعلام کردند که ۳۵ سال است دنبال راهکار هستند.

شهردار تهران تصریح کرد: در شهر تهران حدود ۳۲۵ ایستگاه مترو داریم که اگر به نوسازی اقدام کنیم همزمان چند اتفاق مهم رخ مى دهد.

وى بیان کرد: ۱۸ هزار میلیارد تومان از طلب شهرداری‌های کشور که بخش عمده آن به شهرداری تهران تعلق دارد به عنوان بدهی در نظر گرفته شده است.

شهردار تهران گفت: ٣۶ هزار میلیارد تومان به بانک شهر بدهکاریم و هر سال حدود ۱۳ هزار میلیارد تومان بدهی روی دوش شهردارى تهران قرار می گیرد.

۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ زنی در منطقه۱۸

زاکانى تاکید کرد: ۱۰ هزار واحد مسکونی آماده کلنگ زنی در منطقه ۱۸ است البته در هفته قبل ۵ هزار واحد کلنگ زنی شد، همچنین هزار و ۵۰۰ هکتار توسعه فضای سبز آغاز شده است.

شهردار تهران بیان کرد: ما قرارداد‌های در حال انعقاد را داریم و از این تعداد می‌توان گفت سه طرح ام آر اف تا پایان سال افتتاح خواهد شد.

وی یادآوری کرد: ۵۶۰ هزار تن در سال گذشته آسفالت ریزی صورت گرفت که عمده آن در ۶ ماه پایانی سال قبل بود.

زاکانی گفت: پرداخت یکپارچه الکترونیک و کیف پول آماده است و وعده هم داده بودیم که به عنوان پیش درآمد، چیزی را در این کیف پول قرار دهیم.

شهردار تهران با اشاره به بازارچه‌های میوه و تره بار اظهار کرد: امسال ۱۰۰ بازارچه اضافه خواهد شد، طبق آمار ۱۲۹ محله بازارچه ندارند که اجحاف در حق شهروندان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا