کد خبر: 131001115299
روزنامهعصر انقراض (طنز)

شهر شهر فرنگ است (طنز)

وزارت رفاه: «خط فقر برای خانواده چهار نفره تهرانی ۱۴.۷ میلیون تومان شد.»

راضیه حسینی

خط فقر برای سال ۱۴۰۱ بر اساس برآوردها به طور متوسط در کل کشور به طور سرانه ۲.۸۵ میلیون تومان برای خانوار چهارنفره در حدود ۷.۷ میلیون تومان است. این عدد برای خانوار چهارنفره و سه‌نفره در شهر تهران برای سال ۱۴۰۱ در حدود ۱۴.۷ و ۱۱.۹ میلیون تومان برآورد می‌شود.

محققان، پژوهشگران و تمامی علاقمندان به کشف پدیده‌ها و اتفاقات نادر در جهان، از همگی دعوت به عمل می‌آوریم به کشور ما سفر کنید. برای بازدید از موجودات غریبی به نام ایرانی. این‌جا بهشت شماست. می‌توانید میلیون میلیون کیس تحقیقاتی پیدا کنید.

مطمئنیم شگفت‌زده خواهید شد، وقتی میزان درآمد مردم معمولی، قیمت‌ها و خط فقر را ببینید.

کدام یک از شما تا به حال از نزدیک کارگری که با حقوق زیر شش میلیون در حال زندگی است را دیده؟ یا مسئولانی که در همین حالت هر روز خبر از پیشرفت چشم‌گیر مملکت می‌دهند و صبح به صبح برای خودشان اسپند دود می‌کنند تا مبادا دشمنان چشم‌شان بزنند.

شهر، شهر فرنگ است. از همه رنگ. شما فقط بگویید چه موردی برای تحقیقات مدنظرتان است؟ صاحب‌خانه جواب کرده، بیکار، تا خرتناق زیر خط فقر؟ مسئول خوش‌حال. مدیری که در دنیای موازی زندگی می‌کند؟ رئیسی که عاشق دنیای وارونه‌هاست؟

مردمی که هر روز صبح ریه‌های‌شان را به دست مازوت و سرب می‌دهند و شب تحویلش می‌گیرند.

این‌جا کیس‌های جذاب دیگری هم داریم. اختلاس‌گران معصوم، مردم عادی مظنون. کودکان شاغل، شاغلین بی‌کار، بی‌کارهای پول‌دار، بی‌پول‌های مشغول. مرفهین دردمند، فقرای بی‌حس. مالیات بر جیب‌های خالی. جیب‌های پرِ معاف. خانه‌های خالی. خیابان‌های پر. ماشین‌های صفر، صفرهای ماشین‌حساب که مدام بدهی‌ها را اضافه می‌کند.

این‌جا همه جور مورد وجود دارد. خوب تماشا کنید. فقط لطفاً مثل قبلی‌ها از زیر تحقیقات در نروید.

 بالاخره باید یکی پیدا شود روی ما تحقیق کند یا قرار است برای همیشه ناشناخته بمانیم؟

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا