کد خبر: 180801107791
دسته‌بندی نشده

شوک بازار رمزارز پس از قرارداد صرافی بایننس و FTX

خبر امضای قولنامه میان صرافی‌های بزرگ بایننس و FTX، بازار رمزارز را به شوک فرو برد و تاثیر آن در قیمت رمزارز‌های مختلف نمایان شد.

به گزارش تجارت‌نیوز، با اعلام خبر شب گذشته مبنی بر خرید صرافی FTX توسط بایننس، به بازار رمزارز‌ها شوکی وارد شد که تاثیرش در قیمت رمز‌ارزها نمایان شده است.

از طرفی، سرمایه‌گذاران درباره‌ پیامد‌های آینده این خبر نگران هستند.

قرارداد FTX و بایننس

به دنبال مشکلات اخیر صرافی FTX در رابطه با بحران نقدینگی، بزرگترین صرافی جهان، بایننس، اقدام به خرید این صرافی با قولنامه‌ای غیرالزام آور (Non-binding LOI) کرده است.

خبر این توافق، بازار رمزارز‌ را حیرت زده کرد، چرا که پیوستن دو نیروی بزرگ دنیای رمزارز‌ها باعث شیفت قدرتی بزرگی در این صنعت خواهد شد.

مدیرعامل بایننس و FTX

دنیای رمزارز‌ها در روز‌های اخیر تنش زیادی را به دنبال جدال دو صرافی بزرگ FTX و بایننس تجربه کرده است. جدال میان دو چهره‌ی شناخته شده دنیای رمزارز، سم بنکمن و چانگ پنگ ژائو، باعث شد قیمت بسیاری از رمزارز‌ها تحت تاثیر قرار بگیرد.

با وجود اینکه خبر قرارداد توانست باعث بهبود کوتاه‌مدت بازار رمزارز‌ها شود، اما نتوانست سرمایه‌گذاران عصبانی را آرام کند. بیت‌کوین همچنان روند نزولی خود را ادامه‌ می‌دهد.

بیت‌کوین ساعت ۱۱ شب گذشته، قیمت ۱۷۶۰۳ دلار را ثبت کرد که پایین‌ترین قیمت آن در ۵۲ هفته گذشته بوده است.

توکن بومی صرافی FTX نیز از شوک قیمتی ایمن نماند و بیش از ۸۰ درصد ارزش خود را تا به امروز از دست داده است. این توکن که FTT نام دارد، چهارشنبه هفته گذشته با قیمت ۲۶ دلار معامله می‌شد اما پس از پخش شدن خبر‌های مبتنی بر مشکلات نقدینگی صرافی FTX و عدم شفافیت صورت‌های مالی آن، به ۴.۴۷ دلار نزول کرده است.

از طرفی رمزارز سولانا که توسط سم بنکمن حمایت می‌شود و او یکی از سرمایه‌گذاران آن است نیز، تحت تاثیر اخبار اخیر قرار گرفته است و از ۳۲ دلار در چهارشنبه هفته گذشته به قیمت ۲۰.۶۳ دلار سقوط کرده است.

قیمت بیت‌کوین با خبر صرافی بایننس و FTXروند قیمت بیت‌کوین در ۲۴ ساعت اخیر، منبع: Coinmarketcapآینده بازار رمزارز

خبر همکاری این دو صرافی، نااطمینانی زیادی را وارد بازار رمزارز‌ها کرده است. با وجود اعلام خبر قولنامه میان این دو صرافی، حرکت قیمت‌ رمزارز‌ها باعث نگرانی سرمایه‌گذاران شده است.

نمونه‌ آن بیت‌کوین است که شب گذشته به پایین‌ترین قیمت خود از سال ۲۰۲۰ رسید. هر دو مدیرعامل اعلام کرده‌اند که این قرارداد برای محافظت از کاربران دو صرافی انجام شده است، اما مفاد قرار‌داد هنوز به صورت دقیق مشخص نیست.

بایننس هنوز اطلاعیه‌ای مبنی بر آینده‌ حساب‌های صرافی FTX منتشر نکرده است. با توجه به نوع قولنامه‌ی امضا شده، هنوز مشخص نیست که صرافی عظیم بایننس به طور کامل با FTX ادغام خواهد شد و یا اینکه FTX به فعالیت خود با همین عنوان ادامه خواهد داد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا