کد خبر: 270902146499
بازاربازارها و خدمات مالیسلامت و رفاه

شیرخشک فقط یک قیمت دارد/مبلغ اضافی پرداخت نکنید

براساس اعلام سازمان بیمه سلامت ایران، پرداخت اختلاف ارزی برای شیر خشک معمولی به داروخانه‌ها توسط این سازمان انجام خواهد شد و قیمت شیر خشک برای مصرف‌کننده تغییری نخواهد کرد.

مدیرکل بیمه سلامت استان اصفهان اعلام کرد: “داروخانه‌ها باید این اختلاف ارزی برای شیر خشک را از سازمان بیمه سلامت دریافت کرده و از مصرف‌کنندگان خود هیچ مبلغ اضافی دریافت ننمایند.”

محمد حسین صفاری گفت: تمهیدات لازم جهت ثبت کد اصالت شیرخشک های معمولی در سامانه های الکترونیک سازمان به عمل آمده و تا انجام نهایی این کار، استعلام شناسه رهگیری در سامانه تی تک مبنای پرداخت این مابه‌التفاوت ارزی شیرخشک های معمولی (رگولار) می باشد.

قیمت شیر خشک معمولی حدود ۸۰۰ هزار ریال بود که بعد از تغییر نرخ ارز دریافتی به حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال افزایش یافت.

براساس تمهیدات صورت گرفته این ما به التفاوت از مصرف کننده دریافت نمی گردد و مصرف کنندگان شیر خشک را با همان قیمت قبلی از داروخانه تهیه خواهند کرد. سازمان بیمه سلامت ما به التفاوت این قیمت را به داروخانه ها پرداخت می کند.

از ۲۰ مهر امسال، شیر خشک تنها در ازای دریافت کد ملی و تاریخ تولد نوزاد و ثبت آن در سامانه‌های غذا و دارو ارائه می‌شود تا بدست مصرف کننده واقعی برسد.

منبع: ایرنا

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا