کد خبر: 21120074030
بازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیجهان

صادرات ال‌پی‌جی ایران به ۳۸۲ هزار تن رسید

آژانس رتبه‌بندی “اس‌اندپی گلوبال پلاتس” به‌نقل از منابع آگاه در بخش کشتیرانی برآورد کرد که صادرات ال‌پی‌جی LPG ایران در ماه گذشته میلادی (فوریه) به ۳۸۲هزار تن در مقایسه با ۴۵۱۵۰۰ تن در ماه ژانویه رسیده است.

به گزارش تسنیم، آژانس رتبه‌بندی “اس‌اندپی گلوبال پلاتس” به‌نقل از منابع آگاه در بخش کشتیرانی برآورد کرد که صادرات ال‌پی‌جی LPG ایران در ماه گذشته میلادی (فوریه) به ۳۸۲ هزار تن در مقایسه با ۴۵۱۵۰۰ تن در ماه ژانویه رسیده است.

این منابع پیش‌بینی قبلی خود را برای تولید کلی این محصول در سال ۲۰۲۲، که ۶ میلیون تن اعلام شده بود، حفظ کردند.

بر اساس این گزارش، محموله‌های بارگیری‌شده در دسامبر در مجموع ۵۳۱ هزار تن بود، در حالی که صادرات در ماه نوامبر ۵۳۹۵۰۰ تن و در اکتبر ۳۶۳۵۰۰ تن بود.

دلیل کمبود گاز ال‌پی‌جی در همدان اورهال پالایشگاه اراک است

اس‌اندپی گلوبال پیشتر گزارش داده بود که صادرات ال‌پی‌جی ایران در سپتامبر ۲۰۲۱ به اوج خود یعنی حدود ۵۵۶ هزار تن رسید.

ایران در ماه ژانویه ۷ محموله صادر کرد از جمله یک محموله ۳۳هزارتنی پروپان و ۱۱هزارتنی بوتان، دو محموله ۴۴هزار تنی پروپان و بوتان به‌طور مساوی، یک محموله شامل ۱۵هزار تن پروپان و ۸هزار تن بوتان، یک محموله دیگر شامل ۱۰هزار تن پروپان و ۱۲هزار تن بوتان، و یک محموله ۴هزارتنی دیگر که همگی از عسلویه صادر شدند و یک محموله ۲۰هزارتنی شامل پروپان یا بوتان نیز از سیراف بارگیری شده است.

صادرات ال‌پی‌جی ایران هم در ماه فوریه شامل ۶ محموله شد از جمله یک محموله ۳۳هزارتنی پروپان و ۱۱هزارتنی بوتان، دو محموله ۴۴هزارتنی ترکیبی، یک محموله ۲۲هزارتنی پروپان یا بوتان، یک محموله ۳هزارتنی پروپان و یک‌هزارتنی بوتان، و یک محموله ۴هزارتنی ترکیبی که همگی از عسلویه بارگیری شدند. یک محموله ۴هزارتنی پروپان یا بوتان نیز در این ماه از سیراف بارگیری شده است.

بندر سیراف در بخش مرکزی شهرستان کنگان در استان بوشهر پس از انجام عملیات آزمایشی در سپتامبر ۲۰۲۱ به‌طور رسمی افتتاح شد.

بر اساس این گزارش، قیمت فوب ال‌پی‌جی خاورمیانه در سال ۲۰۲۲ به‌دلیل معاملات آتی قوی نفت خام برنت و بهبود تقاضا در بخش پتروشیمی افزایش یافته است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا