کد خبر: 10030030207
اقتصادتولید و بازرگانی

صادرات ۷۸۰ هزار تن بنزین از بندرشهید رجایی با ۲۳ نفتکش

ایسنا/هرمزگان معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: در دو ماه سال جاری به وسیله ۲۳ فروند شناور در مجموع ۷۸۰هزار تن بنزین از اسکله های بندر شهید رجایی صادر شده است.

منصور خرمشکوه ظهر امروز(۱۰ خردادماه) در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه در دو ماهه سال جاری بیش از ۷۸۰ هزار تن بنزین از طریق اسکله بندر شهید رجایی صادر شده است، افزود: این میزان بنزین از طریق ۲۳ فروند نفتکش و با اختصاص سه پست اسکله به انجام رسیده است.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان اظهار کرد: افزایش میزان صادرات فرآورده‌های نفتی و حجم بالای ترافیک در اسکله‌های ۱و۲ نفتی الحاق اسکله ای جدید را مورد توجه قرار داد، براین اساس اختصاص یک اسکله جدید که قابلیت کمترین اتصال برای انتقال فرآوردهای نفتی به پالایشگاهها را دارا باشد، به تصویب رسید.

خرمشکوه با اشاره به اینکه با برگزاری جلسات متعدد، در نهایت امر تغییر کاربری اسکله ۴ که در نزدیکی اسکله های نفتی وجود داشت و پیشتر در امر کانتینری فعال بود مصوب شد، اضافه کرد: با همکاری بخش خصوصی عملیات تغییر کاربری اسکله یاد شده شروع و بهره برداری از این اسکله باکاربرد جدید از نیمه دوم سال ۹۹آغاز شد.

معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان عنوان کرد: از ابتدای سال جاری تاپایان اردیبهشت فقط از اسکله شمار(۴) حدود ۲۰۰ هزار تن بنزین با ۶ فروند شناور و ۵۸۰ هزار تن دیگر از طریق اسکه ۱و۲ با استفاده از ۱۷ فروند شناور صادر شده است.

خرمشکوه افزایش ظرفیت عملیاتی بندر در حوزه نفتی و همچنین تسریع در امر تخلیه و بارگیری شناورها را از مزایای الحاق اسکله جدید شماره ۴ عنوان کرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا