کد خبر: 29030187529
روزنامهعصر انقراض (طنز)

صبر را به شکم بی‌هنر خود بیاموزید (طنز)

سخنگوی دولت: «مسیر اصلاح اقتصادی فقط با تحمل سپری خواهد شد.

راضیه حسینی

مردم باید صبر و همکاری و همراهی کنند. انتظار دارید دولت همه مشکلات را با هم حل کند؟»

ما که داریم در مسیر اصلاح اقتصادی تحمل، صبر، همراهی و همکاری را به دوش می‌کشیم، می‌خواهید سر راه مسئولیت مسئولان را هم بدهید ببریم؟ این‌طوری دیگر هیچ انتظاری از هیچ مسئولی نداریم.

خودمان یک ‌جوری از پس مشکلات برمی‌آییم. نه‌تنها لازم نیست دولت همه مشکلات را با هم حل کند، بلکه حتی نیاز نیست یک مشکل را هم به تنهایی برطرف کند.

مطالب پیشنهادی

در مورد مسکن همه چیز با کمی صبر وتحمل حل می‌شود. فقط کافی است تا اطلاع ثانوی به یک چادر، وسط کوچه هم اکتفا کنید و به جان هیچ مسئولی غر نزنید. اجازه بدهید مسیر اصلاح طی شود. همکاری کنید و در مصاحبه‌های صدا وسیما از شرایط اقتصادی کلی تعریف کنید.

مثلاً بگویید: «از وقتی داریم تو چادر زندگی می‌کنیم تونستیم طبیعت رو بهتر بشناسیم. بچه‌هامون درس علوم را کاملاً عملی یاد گرفتن. همین دیشب که سیل زد تو چادر و همه جا خیس شد فهمیدن آب قدرت تخریب بالایی داره. هفته پیش هم متوجه قدرت خاک شدن.»

در مورد حقوق و مزایا به هیچ وجه اعتراض نکنید. سعی کنید خرج‌های اضافه را کم کنید. مثلاً در مورد دندان‌درد هیچ لزومی ندارد به پزشک مراجعه کنید.

اول با یک جسم سخت بر سر فرد موردنظر بزنید. وقتی بیهوش شد با انبردست دندان را بکنید. به همین راحتی کلی در هزینه صرفه‌جویی می‌کنید.

به گرانی کالاها اعتراض نکنید. با صبر و همکاری و همراهی، سبد را تا جایی که می‌شود کوچک کنید. اصلاً چه احتیاجی به سبد دارید؟ خریدها توی کف دست هم جا می‌شوند. در مصرف سبد هم می‌توانید صرفه‌جویی کنید.

و در نهایت به شکم بی‌هنر پیچ پیچ خود بگویید که صبر بدارد و بسازد به هیچ.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا