کد خبر: 21040037391
اخبار شرکت هابانک و بیمه

صدرنشینی بیمه آسیا در سه ماهه ۱۴۰۰ در بازار سرمایه

عملکرد بیمه آسیا در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، در رشته‌های ثالث، بدنه، درمان و نیز در نسبت خسارت، نشان می‌دهد که این شرکت بزرگ بیمه‌ای همچنان یک شرکت پیشرو در مدیریت بهینه ریسک و تولید پرتفوی است.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه آسیا، این شرکت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، با ۱۷.۱درصد از مجموع ۱۳۶میلیارد و ۸۴۹میلیون و ۹۰۸هزار ریال حق بیمه تولیدی ۱۴شرکت حاضر در بازار سرمایه، ۲۳میلیارد و ۳۸۸میلیون و ۱۱۳هزار ریال حق بیمه به خود اختصاص داد.

بنابراین گزارش، بیمه آسیا با ۳۹.۱درصد از مجموع ۶۰میلیارد و ۶۹۰میلیون و ۱۸۷هزار ریال خسارت پرداختی از سوی این ۱۴شرکت در سه ماهه اول سال ۱۴۰۰، ۹میلیارد و ۱۵۴میلیون و ۷۸۲هزار ریال خسارت پرداخت کرد.

این گزارش می‌افزاید، میانگین فروش رشته پرریسک بیمه درمان از کل فروش ۱۴شرکت یادشده طی این مدت ۲۳.۲درصد است و بیمه آسیا ۱۸.۳درصد از کل فروش خود را به این رشته اختصاص داده است. همچنین سهم رشته بدنه خودرو از کل فروش ۱۴شرکت بیمه، ۵.۸درصد و بیمه آسیا ۱۲.۵درصد بوده است.

براساس این گزارش، میانگین نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در رشته بیمه درمان در بین ۱۴شرکت حاضر در بورس، ۹۴.۱درصد برآورد شده است در حالی که در خصوص بیمه آسیا این نسبت به ۷۱.۸درصد می‌رسد. در رشته بیمه شخص ثالث و بدنه خودرو نیز نسبت خسارت به حق بیمه تولیدی در مجموع ۱۴شرکت به ترتیب ۳۳.۵و ۶۲.۳درصد و در بیمه آسیا به ترتیب ۲۸.۹و ۵۵.۱درصد بوده است.

شرکت‌های آسیا، البرز، دانا، پارسیان، پاسارگاد، ملت، میهن، معلم، سامان، نوین، کوثر، دی، تجارت‌نو و ما، ۱۴شرکت بیمه‌ای حاضر در بازار سرمایه هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا