کد خبر: 10030030248
فناوری اطلاعات و ارتباطات

صدور بیش از ۵۱ میلیون کارت ملی هوشمند در کشور

بر اساس جدیدترین گزارش سازمان ثبت احوال که به صورت اختصاصی در اختیار ایسنا قرار گرفت از ۶۰ میلیون و ۷۹۳ هزار و ۶۷۵ ایرانی که فرایند تکمیل ثبت نام کارت ملی هوشمند را انجام داده اند برای بیش از ۵۱ میلیون نفر این کارت ملی صادر شده است که کارت های ملی صادر شده از اواخر سال ۹۸ تولید داخل بوده است.

به گزارش ایسنا، از ابتدای صدور کارت ملی هوشمند که از مهرماه سال ۹۱ تا ۴ خرداد سال ۱۴۰۰ صورت گرفته است برای ۵۱ میلیون و ۱۲ هزار و ۷۳۸ نفر کارت ملی صادر شده است.

بنابراین گزارش سال گذشته سیف‌الله ابوترابی در گفت وگویی با ایسنا، در تشریح روند تحویل کارت های ملی هوشمند عنوان کرده بود که در کشور ۶۱ میلیون نفر واجد شرایط دریافت کارت ملی هوشمند هستند و هر ساله بیش از  یک میلیون نفر هم به این تعداد اضافه می شود.

وی افزوده بود: کارت ملی هوشمند تولید داخل، مشابه نمونه خارجی است و همه نکات ایمنی و فنی در تولید آن رعایت شده است و  چاپخانه دولتی متولی تولید آن است.

از اسفند سال ۱۳۹۶ با مشکل تامین بدنه کارت مواجه شده‌ایم و از آغاز سال ۱۳۹۷ با شرکت‌های متولی که چاپخانه دولتی متولی تامین و تولید آن است، وارد مذاکره شده و تلاش‌ها آغاز و قرار شد که بدنه کارت ایرانی مشابه خارجی باشد، آزمایشات طولانی انجام شد و در اوخر سال ۱۳۹۸ شاهد تولید نمونه داخلی بوده ایم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا