کد خبر: 091101118898
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

صدور مجوز اوراق بیمه اتکایی برای اولین بار

مجوز صدور اوراق بیمه اتکایی برای ۳ شرکت بیمه ملت، اتکایی ایران معین و اتکایی امین از سوی بیمه مرکزی صورت گرفت.

به گزارش الفباخبر ، علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی با معرفی این ابزار در ششمین هفته از پویش فناورانه “سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه” گفت: ارائه مجوز برای انتشار اوراق بیمه اتکایی پس از ساعت ها جلسات کارشناسی صنعت بیمه و سازمان بورس اوراق بهادار برای اولین بار از سوی بیمه مرکزی صورت گرفت.

وی افزود: این فرآیند با هدف بهره گیری از ظرفیت بازار سرمایه در پوشش ریسک ها و استفاده بهینه از ظرفیت بازار بدهی در راستای توسعه صنعت بیمه و تکمیل زنجیره و خدمات مالی انجام شد.

دکتر بنیادی نائینی انتشار این اوراق را سرآغاز ارتباط مستقیم صنعت بیمه با بازار سرمایه دانست و گفت: حیات و ادامه فعالیت بازارهای مالی در گرو پذیرش ریسک آنها از سوی صنعت بیمه است.

وی تصریح کرد: صنعت بیمه تا کنون کمتر از ظرفیت بازار بدهی استفاده کرده و این کار مشترک با بازار سرمایه می‌تواند در رشد ضریب نفوذ بیمه نقش موثری داشته باشد.

عضو هیات عامل بیمه مرکزی پویش فناورانه “سه شنبه های نوآورانه صنعت بیمه” را فضایی برای هم گرایی صنعت بیمه در پوشش ریسک های نوظهور با بهره گیری از فناوری های نوین دانست و افزود: فرآیند تبدیل ایده به محصول دارای ریسک های زیادی است که صنعت بیمه می تواند با پذیرش این ریسک به نوآوری در صنایع و به خصوص صنعت بیمه کمک شایانی کند.

وی خاطرنشان کرد: حضور زنجیره بیمه گری در این پویش، تصویر کلانی از نیازهای این صنعت به ما می‌دهد و ما می‌توانیم علاوه بر تولید محصولات بیمه ای جدید در حوزه خود تنظیم گری نهاد ناظر هم به یک ادبیات مشترک برسیم.

گفتنی است مدیران عامل شرکت های بیمه ملت، اتکایی ایران معین و اتکایی امین در این نشست که با حضور رئیس کل، هیات عامل و مدیران بیمه مرکزی، نمایندگان سندیکای بیمه گران ایران و پژوهشکده بیمه برگزار شد به ارائه جزئیات این محصول پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا