کد خبر: 05110066894
اقتصادبازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

«صندوق «دارایی‌های دیجیتال» نیاز امروز بازار سرمایه است»

به گفته مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، بورسی مبتنی بر فناوری و بلاکچین ضرورت امروز است

به گفته مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، طرح صندوق دارایی‌های دیجیتال پس از مطرح شدن در سند باکس وزارت اقتصاد به سند باکس بازار سرمایه فرستاده می‌شود.

علی عبدالهی با بیان اینکه اتفاقات خوبی در بازار سرمایه ایران در بحث رمزارزها در حال رخ دادن است به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: قرار شد در بازار سرمایه، صندوق دارایی‌های دیجیتال داشته باشیم که طرح آن پس از مطرح شدن در سند باکس وزارت اقتصاد به سند باکس بازار سرمایه فرستاده شود.

او در این باره افزود: راه‌اندازی این موارد نیازمند یک سری مطالعات، بحث‌های فقهی، حقوقی، قانونی و مقرراتی و تنظیم‌گری است.

مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک عنوان کرد: هنوز در کشورهای دیگر هم در مورد رمزارزها بحث بر سر مجاز یا غیرمجاز بودن، استخراج، پول‌شویی و سایر موارد وجود دارد که نمود خاصی در دنیا هم نداشته است.

او با بیان اینکه اگر رمزارزها با سازوکاری درست به بازار سرمایه گره زده شوند اتفاقات خوبی خواهد افتاد، تصریح کرد: رمزارزها در بازار پول جایگاه خود را به خوبی می‌تواند ایفا کند اما گره زدن آن به بازار سرمایه ممکن است با مشکل مواجه شود بنابراین، باید سراغ یک سطح بالاتر حرکت کرد.

به گفته مدیرعامل شرکت ملی انفورماتیک، صندوق دارایی‌های دیجیتال از جمله مواردی است که می‌تواند ما را در این مسیر بسیار کمک کند.

او با تاکید بر اینکه باید سراغ فناورهای توزیع‌شده و یا بلاک‌چین‌ها (نوعی فناوری که با یک رمزنگاری امن و مطمئن تراکنش‌های افراد را تضمین می‌کند) حرکت کرد، افزود: بررسی کاربرد و اثر موارد ذکرشده در بازارهای مالی یک ضرورت و نیازمند مطالعه و نحوه تنظیم‌گری جدید است.

عبداللهی با بیان اینکه باید نگاه اکوسیستمی‌به این موضوع داشت، گفت: باید بورسی داشته باشیم که مبتنی بر فناوری‌های توزیعشده و بلاک چین‌ها باشد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا