کد خبر: 31050042781
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

صنعت بیمه در زمینه بیمه‌نامه‌های مهندسی کار ویژه‌ای انجام نداده است

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، گفت که همه کارخانجات و تولیدکنندگان از بیمه‌نامه‌های شکست استقبال خواهند کرد؛ اما درحال حاضر فقط چند کارخانه در کشور بیمه‌نامه شکست را تهیه کرده‌اند.

حسین طاهری درگفت‌وگو با چابک‌آنلاین، با بیان این که تعداد خیلی کم کارخانجاتی که از بیمه‌نامه شکست استفاده می‌کنند، اظهار کرد: درحالیکه بیشتر کارخانجات نیازمند چنین پوشش‌هایی هستند که به دلیل این که صنعت بیمه راجع به آن تبلیغ نکرده، عمومیت پیدا نکرده است.

به گفته رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، با تسهیل فضای کسب و کار در رشته‌های کمتر توسعه یافته، آموزش مستمر و تداوم آموزش نمایندگان و طراحی و تنوع محصولات جذاب ،می‌توان شاهد تحول در بازار بیمه بود.

طاهری افزود: صنعت بیمه در زمینه آموزش شبکه فروش عملکرد خوبی نداشته و راهکاری هم برای آن درنظر نگرفته است.

او گفت: شرکت‌های بیمه‌ای برای رشته‌هایی مانند شخص ثالث، درمان و بدنه اتومبیل که ضریب خسارت بالایی هم دارند با یکدیگر رقابت کرده و به توافقات خود در سندیکای بیمه‌گران پایبند نیستند.

عدم  توسعه صنعت بیمه با دستوری عمل‌کردن

رئیس شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی نمایندگان صنعت بیمه، توضیح داد: زمانی صدور در رشته‌های کمتر توسعه یافته رشد می‌کند که مراحل صدور، بازدید و تمامی مسائل تسهیل شود.

طاهری گفت: صنعت بیمه با دستوری عمل‌کردن هیچ‌وقت توسعه پیدا نمی‌کند اما با جذاب کردن رشته‌های بیمه‌ای در کنار پرداخت کارمزد بهتر یا کوتاهتر کردن مراحل صدور و آموزش کافی به نماینده می‌توان در این زمینه رشد کرد.

طاهری، با بیان اینکه با شیوع ویروس کرونا روند آموزش در شرکت‌های بیمه‌ای تا حدودی متوقف شده، گفت: بعضی از شرکت‌های بیمه‌ای از کلاس‌های آنلاین به عنوان جایگزین استفاده کردند اما نه به آن صورتی که قابل توجه باشد.

او تصریح کرد: اگر قرار باشد که اینکار انجام شود باید یک برنامه مدون آموزشی و مستمر در آموزش وجود داشته باشد، گاهی کلاس‌های تک‌جلسه‌ای برگزار می‌شود و از نماینده این انتظار می‌رود که با همان یک جلسه وارد حوزه‌ای شود که تا دیروز وارد آن نشده که این امر امکان‌پذیرنیست.

ضعف در حوزه تبلیغات

رئیس کانون انجمن‌های صنفی نمایندگان بیمه آسیا، معتقد است که نماینده به دنبال این است که سبد خود را متنوع‌تر کند و هیچ نماینده‌ای نمی‌خواهد که با تعداد اندکی محصول کار کند زیرا همیشه درمعرض خطر از دست دادن بازار قرار دارد.

او افزود: نمایندگان تمایل دارند که به بیمه‌نامه‌های جدید ورود کرده و سبد پرتفوی خود را بزرگ‌تر کنند که منافعی هم برای آنها خواهد داشت ولی دراین زمینه کم‌کاری به عهده شرکت‌های بیمه‌ای است که زیاد کار نکرده‌اند.

طاهری، اذعان کرد که این موضوع تبلیغات گسترده‌ای می‌خواهد که متولیان صنعت بیمه (سندیکا و بیمه مرکزی) باید به این حوزه ورود پیدا کنند و یکی از مطالبات شبکه فروش از بیمه مرکزی به عنوان نهاد حاکمیتی این است که در حوزه تبلیغات قوی‌تر عمل کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا