کد خبر: 01040033828
اقتصاداقتصاد کلان

مردم از پرداخت پول برای خرید بیمه خوشحال نیستند/ ۹۰ درصد منازل مسکونی بیمه‌نامه ندارند

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید کرد: اگر در مرحله قول دادن به مشتری ۱۰ مخاطب داریم باید توجه داشته باشیم که مخاطب ما در مرحله تعهد به وعده‌ها و عمل کردن آنها مانند پرداخت خسارت‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم میلیون‌ها نفر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا پرویز خسروشاهی در نشست خبری مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه با بیان اینکه در معرفی صنعت بیمه باید ساده‌سازی مفاهیم پیچیده برای تسهیل فرآیندهای بازاریابی صورت بگیرد گفت: در صنعت بیمه به پیشنهاد، طراحی محصولات جدید یا بازنگری محصولات موجود نیاز داریم و باید از تجربه مشتریان در استفاده خدمات بیمه و دریافت خسارت استفاده شود.

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید کرد: در صنعت بیمه و بازاریابی‌های آن و همچنین معرفی خدمات متنوع این صنعت دو موضوع مهم قول و وعده و همچنین عمل به‌آن وعده‌ها اهمیت دارد و از موضوعات اساسی در افزایش ضریب نفوذ بیمه است.

وی ادامه داد: وقتی یک شرکت بیمه در فروش محصول خود قولی به مشتریان و خریداران می‌دهد باید متعهد باشد و به قول و وعده خود عمل کند.

خسروشاهی با اشاره به مشکل و ضعف فعالان بیمه در فروش انواع خدمات اظهار داشت: مشکل اصلی این است که فروشندگان در فاز وعده خوب عمل می‌کنند و تمام تکنیک‌ها و آموزش مهارت‌ها در همین فاز وعده و قول است اما در زمان عمل کردن معمولا ساکت هستیم و کاری نمی‌کنیم.

قائم مقام بیمه مرکزی تاکید کرد: اگر در مرحله قول دادن به مشتری ۱۰ مخاطب داریم باید توجه داشته باشیم که مخاطب ما در مرحله تعهد به وعده‌ها و عمل کردن آنها مانند پرداخت خسارت‌ها به طور مستقیم و غیر مستقیم میلیون‌ها نفر است.

خسروشاهی افزود: متاسفانه امروز شاهد آن هستیم که در برخی از حوزه‌ها در فاز عمل به وعده‌ها غایب هستند.

همچنین در این نشست یونس مظلومی از فعالان صنعت بیمه با بیان اینکه واقعیت این است که مردم بیمه‌ها را اجباری خریداری می‌کنند و از پرداخت پول برای خرید بیمه خوشحال نیستند گفت: اصولا بیمه یک محصول  فروختنی است و شرکت‌ها باید هنر فروش آن را داشته باشند.

وی با اشاره به سیاست‌گذاری‌ها، تدوین قوانین و برنامه‌های راهبردی درصنعت بیمه برای افزایش ضریب نفوذ بیمه در جامعه گفت: متاسفانه ضریب نفوذ در حال حاضر پایین است.

در قانون برنامه ششم ضریب نفوذ باید هفت درصد باشد اما در حال حاضر ۲.۴ درصد است.

مظلومی افزود: وقتی که مشکل را بررسی می‌کنیم می‌بینیم که فرهنگ بیمه در کشورمان بسیار پایین است و در حال حاضر استقبال قابل توجهی از انواع محصولات غیر اجباری بیمه نمی‌کنند به طوری که امروز ۹۰ درصد منازل مسکونی بیمه‌نامه ندارند و اینکه افراد حاضر به خرید اجباری بیمه شخص ثالث هستند اما بیمه بدنه ندارند.

این فعال صنعت بیمه اظهار داشت: امروز در شرایطی که بیش از ۱۰میلیون موتور سیکلت در کشور وجود دارد هشت میلیون آن بیمه نشدند و این موضوع بسیار حائز اهیمت است که چرا مردم علاقه‌ای به خرید بیمه‌های غیراجباری ندارند.

مظلومی با بیان ینکه باید شاهد تحول در بحث فروش بیمه باشیم گفت: در کشورهای توسعه یافته هنوز فروش آنلاین بیمه کمتر از ۳۰ درصد است و همواره ۷۰ درصد محصولات بیمه‌ای از طریق فروش چهره به چهره انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: موضوع بسیار مهم توانایی شرکت‌های بیمه در معرفی شفاف محصولات بیمه‌ای و مهارت فروش آن به جامعه است چراکه در حال حاضر بالای ۹۵ درصد از فروشندگان مهارت فروش ندارند و نمی‌توانند به درستی مزایای محصولات بیمه‌ای را به مردم منتقل کنند از این رو برای اولین بار مسابقه بزرگ سخنرانی صنعت بیمه برگزار می‌شود که جوایز آن به ترتیب برای نفر اول ۵۰ میلیون تومان، نفر دوم ۳۰ میلیون تومان و نفر سوم ۲۰ میلیون تومان است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا