کد خبر: 290802143833
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیتولید و بازرگانیصنعت و معدنویدئوها

صنعت موتورسیکلت به حمایت نیاز دارد / رقابت پذیری، حلقه مفقوده این صنعت

نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های صنعت موتورسیکلت در ایران برگزار شد.

نشست تخصصی بررسی چالش ها و فرصت های صنعت موتورسیکلت در ایران در خلال برگزاری دومین نمایشگاه تحول صنعت خودرو با حضور جلیل مجاهد رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت، محمدتقی زردوز عضو هیات مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت و عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در محل برگزاری این رویداد برگزار شد.

در این نشست مباحثی پیرامون چالش های ساخت موتورسیکلت در کشور، عمق داخلی سازی در صنعت موتورسیکلت و برنامه های افزایش تولید در این صنعت، راهکارهای کاهش ارزبری در این حوزه، میزان ظرفیت و توان تولید در کشور،  مباحث مربوط به قیمت تمام شده موتورسیکلت و تاثیر قیمت ارز بر آن و… مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

جلیل مجاهد رییس انجمن تولیدکنندگان موتورسیکلت در این نشست اظهار داشت: در سال جاری و تا این لحظه ۳۷۷ هزار دستگاه موتورسیکلت در کشور پلاک شده است.

 

دکتر توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت در راستای افزایش تولید موتورسیکلت برنامه ریزی کرده و از تولیدکنندگان درخواست کرده اند که این عدد به ۶۰۰ هزار عدد موتورسیکلت برسد. در همین راستا با حمایت های به عمل آمده در صددیم تا به این میزان تولید برسیم.

محمدتقی زردوز عضو هیات مدیره سندیکای قطعه سازان موتورسیکلت نیز در این خصوص گفت: بیش از ۵۰ درصد از قطعات مورد نیاز ما در داخل کشور تولید می شود. این در حالی است که اگر ساز و کارهای لازم ایجاد شود این میزان داخلی سازی قطعا با رشد مواجه خواهد بود. بنابراین ما به حمایت سیاست گذاران این حوزه نیاز داریم.

عبدالله توکلی مدیرکل دفتر صنایع خودرویی وزارت صمت هم در این نشست بیان کرد: برای اینکه بتوانیم ۴ مدل اصلی موتورسیکلت (که تقریبا هشتاد درصد بازار موتورسیکلت ایران را از آن خود کرده است) را به عمق داخلی سازی بالایی برسانیم با آسیب شناسی که توسط نخبگان این صنعت داشته ایم قوانین و دستورالعمل های پشتیبان تهیه شده است.  امیداوریم با این کار موفق شویم عمق داخلی سازی در این صنعت را بیشتر کنیم.

منبع: تیتر کوتاه

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا