کد خبر: 1208996042
روزنامهفناوری اطلاعات و ارتباطات

ضریب نفوذ ۱۵۰ درصدی تلفن همراه در کشور

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی کشور در تازه‌ترین فصل‌نامه خود، آمار مربوط به حوزه فناوری در سه ماه دوم سال ۹۹ را منتشر کرد که بر اساس آن مجموع خطوط فعال در کشور ۱۲۵ میلیون و ۲۵۸ هزار و ۳۹۱ سیمکارت‌ است که ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور را به نزدیک ۱۵۰ درصد می‌رساند.

به گزارش ایرنا، رگولاتوری پس از پایان هر فصل، از وضعیت ارتباطی کشور در حوزه‌های تلفن ثابت، تلفن همراه، پهن‌باند در شهرها و روستاها گزارشی را منتشر می‌کند که میزان نفوذ اینترنت در کشور را مشخص می‌کند.

وضعیت توسعه تلفن همراه تا پایان سه ماهه دوم ۱۳۹۹ بخش دیگر این گزارش است که نشان می‌دهد ضریب نفوذ اپراتور همراه اول با ۶۷ میلیون سیم‌کارت فعال در کشور بیش از ۸۰ درصد است. اپراتور ایرانسل ۵۳ میلیون خط فعال دارد و ۶۳ درصد از ضریب نفوذ اینترنت در کشور را به خود اختصاص داده است. در مرحله بعدی ضریب نفوذ اینترنت، اپراتور رایتل قرار دارد که با داشتن ۴ میلیون کاربر فعال، سهم ۴درصدی از ضریب نفوذ اینترنت دارد. خدمات پهن باند ارتباطات سیار با بیش از ۷۶ میلیون کاربر، ضریب نفوذ ۹۱ درصدی را به خود اختصاص داده است. خدمات پهن‌باند ثابت با بیش از ۹ میلیون کاربر نیز ضریب نفوذ ۱۱ درصدی دارد.

تعداد مشترکین خانگی سرویس اینترنت ۸ میلیون و ۴۰۶ هزار نفر و مشترکین تجاری سرویس اینترنت بیش از یک میلیون نفر هستند، که جمع کل آن‌ها به عدد ۹ میلیون و ۴۷۹ هزار مشترک می‌رسد.

رگولاتوری در این گزارش ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند سیار در کشور را بیش از ۷۶ میلیون مشترک اعلام کرده که ضریب نفود ۹۱ درصدی را به خود اختصاص می‌دهند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا