کد خبر: 220203159298
انرژی

طرح احداث نیروگاه خورشیدی و تولید مشتقات نفتی و گازی در طرح توسعه پیشرفت و امید

در دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز پالایش و پتروشیمی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی میزبان سرمایه گذاران بخش خصوصی متقاضی سرمایه گذاری در طرح توسعه پیشرفت و امید بود.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در دومین روز از بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی که در محل نمایشگاه های بین المللی برپا شده است، سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران نشست های متعددی را با سرمایه گذاران طرح توسعه پیشرفت و امید برگزار کرد.

دیدار مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی با رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی)

علی آقا محمدی رئیس گروه اقتصادی دفتر رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله العالی) از غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی بازدید کرد.

در نشست علی آقا محمدی با مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی بر لزوم خودکفایی در صنعت پتروشیمی تاکید شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی در این دیدار، طرح توسعه پیشرفت و امید منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را یکی از زیرساخت های جهش تولید و زمینه ساز فرصت اشتغال برای ۶۰ هزار نفر بصورت مستقیم و خلق و افزایش ارزش افزوده عنوان کرد.

طرح تولید مشتقات و میعانات نفتی و گازی در طرح توسعه پیشرفت و امید

گروه بین المللی ستاره پویا در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، احداث طرح تولید مشتقات میعانات نفتی و گازی را مطرح کرد.

این شرکت با توجه به زیرساخت های منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از جمله آب، برق، گاز، خطوط انتقال خوراک و محصول، ۷ اسکله اختصاصی و دسترسی به آب های آزاد، طرح تولید میعانات نفتی و گازی در این منطقه را بسیار سودآور عنوان نمودند.
این گروه بین المللی تقاضای احداث طرح خود در فاز ۲ منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی را نیز به عنوان طرح توسعه تولید مشتقات و میعانات نفتی و گازی طرح کرد و مقرر شد ضمن بررسی درخواست این شرکت فرآیند کارشناسی لازم از حیث موارد hse و پدافندی انجام پذیرد.

احداث کارخانه لوله های حفاری با سرمایه گذاری ۷ میلیون دلار

شرکت تجهیزات گاز تامکار متقاضی احداث کارخانه لوله های حفاری با ظرفیت اسمی ۱۲ هزار شاخه در سال با سرمایه گذاری ۷ میلیون دلار در جهت رفع نیازهای داخلی و همچنین ارزآوری از راه صادرات، تقاضای خود را در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مطرح کرد.
امکان احداث این طرح در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و همچنین این شرکت خواستار خرید زمین در طرح توسعه خود در فاز دوم منطقه اقتصادی پتروشیمی گردید.

ایجاد هاب مطالعاتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

شرکت  آکادمی بین المللی هریسون (هریسون آکادمی) Harrison Global Academy  در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقاضای خود مبنی بر ایجاد هاب مطالعاتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی جهت شناسایی و بررسی ریسک های منطقه برای دستیابی به توسعه پایدار، ایجاد اشتغال مولد و بهبود محیط پیرامونی کارکنان منطقه ویژه را مطرح کرد.

شناسایی پتانسیل های منطقه ویژه، نیازسنجی رشد محیط پیرامونی از طریق برگزاری نمایشگاه اسمارت در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی نیز از دیگر پیشنهادات هریسون آکادمی بود.

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، بهبود شرایط و سبک زندگی در قالب الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت را از اولویت های منطقه عنوان نمودند.

برزگر اضافه کرد: بررسی مولفه های پیشرفت منطقه ویژه به عنوان پیش نیاز احداث هاب مطالعاتی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از ضروریات است.
در پایان این نشست مقرر گردید این شرکت با ارائه پروپزال و نقشه راه جامع احداث هاب مطالعاتی در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، جلسات کارشناسی را برگزار نماید.

تولید مکانیکال سیل و خدمات کالیبراسیون

شرکت سنا اندیشه در نشست با مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تقاضای خود را مبنی بر احداث طرح تولید مکانیکال سیل و خدمات کالیبراسیون در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و نیز طرح توسعه پیشرفت و امید مطرح کرد.

مقرر شد بررسی های لازم در خصوص امکان احداث این طرح در منطقه توسط امور سرمایه‌گذاری صورت گیرد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا