کد خبر: 130303161767
جامعه و فرهنگ

طرح بازآفرینی محله نیایش (اسلام آباد) کلید خورد

محله نیایش (اسلام آباد) همزمان با آئین عملیات اجرایی ۲۰۰هزار واحد مشکونی قرارگاه جهادی مسکن در یکصد و بیست و سومین پویش امید و افتخار که محمد مخبر، مدیر قوه مجریه، مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران علیرضا زاکانی شهردار تهران، و جمعی از مسئولان کشوری و شهری حضور داشتند به طور رسمی آغاز شد.

به گزار ش روابط عمومی شهردرای منطقه۲،مهدی صالحی،شهردارمنطقه با اشاره به رویکرد مدیریت شهری دوره ششم در تعیین تکلیف سکونتگاه های غیر رسمی با رویکرد تبدیل آنها به محله الگوی ایرانی اسلامی گفت: ساماندهی محله نیایش (اسلام آباد) علاوه براینکه یکی از دغدغه های مدیریت شهری بود به لحاظ کمبود سرانه ها و معضلات موجود از مطالبات چندین ساله شهروندان این محله بود و درهمین راستا این موضوع در سال های گذشته به صورت جدی دنبال شد.

وی با اشاره به اینکه بستر حقوقی و فنی طرح بازآفرینی محله نیایش با استناد به کمیسیون ماده ۵ و مصوبه شورای شهر آماده شده است افزود: درحال حاضر سکونت شهروندان به صورت غیر رسمی شناخته می شود اما با اجرای طرح ساکنین در خود محله و به صورت سکونتگاه های رسمی اسکان داده می شوند و محله نیایش به محله الگوی اسلامی- ایرانی تبدیل می شود.

صالحی از دفتر توسعه محلی نیایش خبرداد و گفت: دراین دفتر از شهروندان محله به نوبت دعوت و جزئیات طرح برای انعقاد تفاهم نامه اطلاع رسانی می شود.

شهردار منطقه۲ بابیان اینکه همزمان با اجرای این طرح، تمامی سرانه های آموزشی، درمانی،فرهنگی ،ورزشی، مذهبی اجرا خواهد شد،گفت: شهرداری طرح بازآفر ینی محله نیایش رویکرد تراز صفر اقتصادی اجرا میکند و دراین طرح آورده مالی برای خزانه شهرداری دنبال نمی شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد
دکمه بازگشت به بالا