کد خبر: 070901110542
کشاورزیمجلس

طرح تامین مالی زنجیره ای، واسطه‌ها را حذف می کند

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، با تاکید بر مفید بودن طرح تامین مالی زنجیره برای حمایت از تولید، گفت: فقدان طرح تامین مالی زنجیره منجر به دسترسی دلالان و واسطه ها به منابع شده است.

علیرضا عسگری با تاکید بر مفید بودن طرح تامین مالی زنجیره برای حمایت از تولید، گفت: با وجود طرح تامین زنجیره حمایت ریشه ای از بخش تولید رخ خواهد داد.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که در حوزه تولید داریم نبود حمایت از این بخش است، افزود: متاسفانه نبود حمایت بسیاری از کارهای مولد را ابتر کرده از این رو باید بتوانیم زنجیره را کامل‌تر کرده و با حمایت از تولید کننده اقتصاد را پویا کنیم.

وی با تاکید بر اینکه در حوزه کشاورزی امروز طرح مردمی سازی یارانه ها را انجام دادیم اما از آن سو هزینه های تولید کننده و کشاورز بالا رفت، تصریح کرد: اگر این زنجیره را وصل نکنیم و به تامین مایحتاج آن اقدام نکنین قطعا تولید صدمه خواهد دید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه نبود و فقدان طرح تامین مالی زنجیره منجر به دسترسی دلالان و واسطه ها به منابع شده است، گفت: حمایت هایی هم گاهی به بخش تولید صورت می‌گیرد اما به جای اینکه به دست افراد اصلی برسد برخی دیگر دریافت می‌کنند از این رو بازم است طرح تامین مالی زنجیره تولید هر چه سریع تر تکمیل شود تا منابع هدر رفت نداشته باشد.

عسگری با تاکید بر اینکه انحراف منابع همیشه مشکل ساز بوده است، افزود: در گذشته دیدیم برداشت از صندوق ذخیره ارزی با هدف حمایت از مشاغل خرد روستایی صورت گرفت اما در عمل عده ای از تسهیلات کلان بهره مند شدند که نباید منابعی برداشت می‌کردند.

وی ادامه داد: لازمه توفیق در اجرای طرح تامین مالی زنجیره استمرار آن و گسترش در تمامی بهش های تولید و همچنین تداوم نظارت منسجم است تا انحراف منابع رخ ندهد.

این عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طرح تامین مالی زنجیره هنوز در بخش کشاورزی به صورت کامل انجام نشده اما ضرورت آن احساس می‌شود،زنجیره باید حمایت شود تا تولید رشد پیدا کند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا