کد خبر: 06020179790
اقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

طلا جانی دوباره گرفت

قیمت طلا امروز سه‌شنبه در حالی که کاهش بازدهی خزانه‌داری آمریکا قیمت‌ها را افزایش داد و کاهش اندک دلار باعث حمایت شد، بالاتر از پایین‌ترین سطح نزدیک به چهار هفته اخیر در جلسه قبل بود.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا در ساعت ۵ و ۵۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با ۲.۶۰ درصد افزایش به ۱۹۰۲ دلار و ۱۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا نیز با ۰.۱۴ درصد افزایش به ۱۹۰۱ دلار رسید.

بازدهی ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده امروز سه شنبه کاهش یافت و جذابیت طلای با بازده صفر را افزایش داد. دلار نیز به بالاترین سطح خود در دو سال گذشته رسید و باعث تقویت طلا با قیمت دلار شد.

نگرانی‌ها در مورد افزایش قریب‌الوقوع نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا در جلسه قبل، قیمت طلا را به پایین‌ترین سطح از ۲۹ مارس رساند.

در حالی که طلا به افزایش نرخ‌های بهره کوتاه‌مدت ایالات‌متحده و بازدهی بالاتر، که هزینه فرصت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد، بسیار حساس است، در بحران‌های اقتصادی و سیاسی نیز به عنوان ذخیره‌ای امن از ارزش تلقی می‌شود.

بر اساس گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۵ درصد افزایش به ۲۳.۷۳ دلار رسید و  پلاتین ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۹۲۶ دلار و ۵۰ سنت رسید و پالادیوم با ۱.۲ درصد افزایش به ۲۱۷۰ دلار و ۴۲ سنت رسید.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا