طلسم سرمایه گذاری خارجی در کیش شکسته شد

  کد خبر: 080702139250

شرکت کاغذ و پلاستیک خلیج فارس، تولید کننده ظروف یکبار مصرف کاغذی تجزیه پذیر که پیشتر با مشارکت ۷۰ درصد بخش خصوصی و ۳۰ درصد شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش شروع به کار کرده بود موفق به جذب سرمایه گذاری ۲ میلیون دلاری از طرف سرمایه گذار روس شد.

عصراقتصاد: قرارداد سه جانبه فی ما بین سرکار خانم بادرتدینوا، سرکار خانم امیراستوار نماینده گروه صنعتی کاپلا و جناب آقای فکوری، نماینده شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش در محل ساختمان سازمان منطقه آزاد کیش در تهران به امضا رسید.

رئیس مجمع مدیران عامل گروه صنعتی کاپلا اعلام کرد: پس از ۱۰ سال این اولین سرمایه گذاری مستقیم خارجی در جزیره کیش است.

مازیار حائری افزود: با توجه به انتقال ۱۰درصد سهام این شرکت به شریک روس، شرکت کاغذ و پلاستیک خلیج فارس اولین شرکت در کشور است که از بخش خصوصی ایرانی ، بخش خصوصی خارجی و بخش دولتی تشکیل شده است.

وی همچنین از زحمات مدیران و کارشناسان شرکت سرمایه گذاری و توسعه کیش تشکر نمود و افزود ۱۵ ماه صرف اجرای این طرح با این ساختار بی سابقه شده است که در این راستا اعضای هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری کیش آقایان ابراهیم پور، مولائی و عزیز محمدی تصمیمات بی سابقه و کم نظیری را اتخاذ کردند و حاصل تمام این تلاش ها ایجاد فضای لازم برای کلیه مناطق آزاد است تا با الگو برداری از این طرح اقدام به جذب سرمایه گذار خارجی نمایند.

وی در پایان از تلاش های هیئت مدیره سازمان منطقه آزاد کیش نیز تشکر نمود . شایان ذکر است سرکار خانم بادرتدینوا در هنگام عقد تفاهم نامه اقدام به حمل بخشی از سرمایه خود در قالب مواد اولیه کارخانه به کشور کرد.

خروج از نسخه موبایل