کد خبر: 08119913422
اخبار شرکت هاویدئوها

مدیرتولید شرکت سپیدان عصاره جنوب:  ظرفیت بالای شیرین بیان در جذب مشتری خارجی +فیلم

به گفته مدیرتولید شرکت سپیدان عصاره جنوب، با توجه به نیروی کار، منابع و مزارع تامین مواد اولیه و همینطور دارا بودن درصد بالای ماده موثره این گیاه در کشور، این صنعت ظرفیت بسیار بالایی در جذب مشتری خارجی دارد.

شرکت سپیدان عصاره جنوب به عنوان صادرکننده برتر سال ۹۸ معرفی شد. این شرکت در زمینه تولید و فرآوری ریشه گیاه شیرین بیان فعالیت دارد. شرکت سپیدان عصاره جنوب در ۶۰ کیلومتری جاده شیراز سپیدان قرار دارد و از سال ۱۳۸۳ شروع به فعالیت کرده است و کلیه محصولات خود را به کشورهای اروپایی، کشورهای حوزه خلیج فارس، آمریکایی و آفریقایی صادر می‎کند.

مجید دانایی، مدیرعامل این شرکت  درباره میزان ارزآوری شیرین بیان در شرکت سپیدان عصاره جنوب گفت: «شیرین بیان یک محصول خاص است، تنها گیاهی است که ماده موثره گلیسریزیک اسید را دارد و مقدار این ماده موثره تنها در مناطق مدیترانه‎ ای به وفور موجود است و بالاترین درصد گلیسریزیک اسید در ایران وجود دارد. کشورهای اروپایی، آفریقایی و کشورهای حوزه خلیج فارس بخشی از آن را در صنایع دارویی و بخشی در صنایع غذایی و کشورهایی مانند چین به عنوان چاشنی غذایی استفاده می‌کنند. شکلات شیرین بیان در کشورهای اروپایی مرسوم است.

جالب است بدانید درصد شیرینی این محصول حدود ۵۰ برابر ساکارز است و طعم تلخی آن بدلیل شیرینی بالای آن است. شرکت سپیدان عصاره جنوب  با به روزآوری سیستم‌های پخت و فرآوری خود توانسته طیف وسیعی از نیازهای مشتریان خود را فراهم نموده و با رضایتمندی هر چه بهتر مشتریان توانسته ارزآوری بسیار خوبی را در این زمینه داشته باشد. به طور مثال در سال ۹۸ توانسته است ۱۰۶۸۰۰۰ کیلوگرم صادرات به صورت عصاره، بلاک، ناگت، مایع شیرین بیان و گرانول شیرین بیان انجام دهد.»

او درباره ظرفیت کشور در زمینه تولید شیرین بیان و امکان ارتقای آن اظهار کرد‌: «با توجه به نیروی کار، منابع و مزارع تامین مواد اولیه، خودرو بودن گیاه، دانش فرآوری محصول شیرین بیان و همینطور دارا بودن درصد بالای ماده موثره این گیاه در کشور، به جرات می توان گفت این صنعت ظرفیت بسیار بالایی در جذب مشتری خارجی دارد.»

دانایی افزود: «البته متاسفانه در شیرین بیان خام‎فروشی صورت می‎ گیرد و اگر ماده موثره شیرین بیان را بتوانیم در کشور استخراج کرده و این محصول را در زمینه غذایی و دارویی استفاده کنیم،  مفید است ولی متاسفانه مجوزهای لازم ساخت محصول خاص در کشور به سختی داده می‌شود.»

او درباره چشم‎انداز شرکت سپیدان عصاره جنوب در سال ۱۴۰۰ در زمینه  صادرات و ارتقای آن گفت: «این شرکت با به‌کارگیری نیروی کار مجرب و بروزآوری دستگاه‌های پخت و فرآوری محصول  و با فراهم کردن وسایل آزمایشگاهی و کنترل کیفی توانسته قدم موثری در جذب مشتری و اعتمادسازی آنان بردارد.

از جمله دستگاه‌های مهم شناسایی مقدار ماده موثره (گلیسیریزیک اسید) دستگاه کروماتوگرافی مایع با کارایی بالا (HPLC) است که این شرکت بروزترین ورژن آن را در اختیار دارد. همچنین شما می‎توانید با مراجعه به سایت www.iranlicorice.com و همینطور صفحه اینستاگرام @iranlicorice با محصولات و فعالیت‎های شرکت آشنا شوید.»

مدیرعامل شکرت سپیدان عصاره جنوب مشکلات صادراتی شرکت را چنین برشمرد: «تحریم‌هایی که اعمال شده، تعهدات ارزی و ترانزیت محصول و همچنین بیماری کرونا از مشکلات صادراتی هستند که با این حال شرکت به تنهایی با این مشکلات مقابله کرده است و در میان شرکت‎های دارای پشتوانه از هر لحاظ، بدون استفاده از هرگونه تسهیلات بانکی و تنها با بن‎مایه خصوصی که با همت عالی‎جنابان شکری‎پور و تلاش‎های جسورانه این پدر و پسر صورت گرفته، توانسته است بر مشکلات فایق آمده و مسیر خود را از دیگر شرکت‎های فعال در این زمینه جدا کند ولی با این حال از مسئولان انتظار می‎رود ظرفیت‎های این شرکت را نادیده نگیرند و مساعدت لازم را در زمینه تسهیل کردن مسیر صادرات محصولات این شرکت فراهم کنند.»

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا