کد خبر: 290601102096
اخبار شرکت ها

عامل زیان دهی خودروسازان دولت است

عضو کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی دولت را عامل زیان دهی در صنعت خودرو دانست و گفت: دولت مطابق با ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی ملزم به جبران زیان دهی خودروسازان است اما با اجرای این قانون نیز مشکلی حل نمی شود و تنها با آزادسازی واردات و خصوصی سازی صنعت خودرو است که می توان به بهبود وضعیت صنعت خودرو امیداوار بود.

محمدرضا صباغیان بافقی اظهار داشت: عامل تمام مشکلات صنعت خودرو از جمله زیان دهی خودروسازان دولت است چراکه دخالت دولت مانع رقابت پذیری در صنعت خودرو شده است.

وی با بیان اینکه قیمت گذاری دستوری بر زیان دهی خودروسازان افزوده است، عنوان کرد: دولت مطابق با ماده ۹۰ اصل ۴۴ قانون اساسی ملزم به جبران زیان دهی خودروسازان است اما با اجرای این قانون نیز مشکلی حل نمی شود و تنها با آزادسازی واردات و خصوصی سازی صنعت خودرو است که می توان به بهبود وضعیت صنعت خودرو امیداوار بود.

نماینده مردم بافق، ابرکوه، مهریز و خاتم در مجلس شورای اسلامی در پایان درباره نحوه قیمت گذاری خودرو توسط ستاد تنظیم بازار بیان کرد: چالش هایی که در زمینه قیمت گذاری خودرو وجود دارد نیز ناشی از دولتی بودن صنعت خودرو است.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا