کد خبر: 050901110279
اخبار شرکت هابانک و بیمهروزنامه

عدم صدور بیمه برای خودروهای فرسود تخلف است

اسماعیل فلاحی، مدیر بیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، اظهارکرد: در قانون بیمه شخص ثالث، هیچ سقف سنی برای بیمه کردن  وسایل نقلیه مشخص نشده و شرکت های بیمه ای مکلف هستند که تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی که توسط پلیس راهور پلاک شده اند را تحت پوشش بیمه نامه شخص ثالث قرار دهند.

به گزارش روابط عمومی بیمه آرمان، فلاحی گفت:گاهی برخی از شرکت های بیمه ای برای اینکه مدیریت ریسک کنند خودرویی را که پرریسک و اسقاطی است، بیمه نکنند اما  این خلاف قانون است و اگر نهاد ناظر این موضوع را بررسی کند دچار مشکل خواهند شد.

وی، با بیان اینکه شرکت های بیمه ای مکلف به صدور بیمه شخص ثالث برای تمامی وسایل نقلیه دارای پلاک هستند، افزود: شرکت ها می توانند از وسایل نقلیه ای که بیش از ۱۵ سال از سال ساخت آنها گذشته، به ازای هر سال مازاد بر ۱۵ سال، سالی ۲ درصد آن هم تا سقف حداکثر ۲۰ درصد اضافه نرخ بگیرند.

مدیر بیمه های خودرو شرکت بیمه آرمان، تصریح کرد: اگر خودرویی ۶۰ سال هم کار کرده باشد بازهم همان ۲۰ درصد اضافه نرخ را بابت فرسودگی پرداخت می کند و تخفیفات سنوات عدم خسارت هم می تواند بگیرد.

فلاحی، خاطرنشان کرد که شرکت های بیمه بازرگانی تابع قوانین و مقررات خاص خود بوده و مکلف هستند که هروسیله نقلیه ای را که از سمت  پلیس راهور پلاک می شود، بیمه کنند زیرا قانون می گوید تمامی وسایل نقلیه موتوری زمینی و ریلی باید دارای پوشش بیمه ای باشند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا