کد خبر: 3104993278
بورس

عرضه دومین صندوق ETF به مرداد کشید

به گفته رئیس سازمان خصوصی‌سازی افزون بر سه صندوق دولتی مصوب هیات وزیران، صندوق دارا چهارم نیز عرضه می‌شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: دومین صندوق ETF دولتی (دارا دوم) ماه آینده پذیره‌نویسی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بورس و اوراق بهادار، علیرضا صالح با اعلام این خبر افزود: صندوق دارا سوم و دارا چهارم نیز به این ترتیب با حضور شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در آینده‌ای نزدیک پذیره‌نویسی خواهند شد.

وی افزود: دومین صندوق سرمایه گذاری ETF دولتی، صندوق دارا دوم، نام دارد با هدف دسترسی اکثر مردم به بازار سرمایه و ارتقای وضع اقتصادی خانواده‌ها از سوی دولت عرضه می‌شود. ثبت‌نام این صندوق نیز مانند دور قبلی، برای عموم آزاد بوده و خریداران دو هفته پس از ابلاغ زمان دقیق پذیره‌نویسی برای خرید آن زمان دارند.

رئیس سازمان خصوصی‌سازی در ادامه بیان داشت: طبق جدول زمان‌بندی‌شده و همکاری‌های لازم با وزارت امور اقتصادی و دارایی، صندوق‌ها به ترتیب اولویت و به ترتیب جایگاه، پذیره‌نویسی خواهند شد و زمان دقیق آن متعاقبا اعلام خواهد شد.

وی تأکید کرد: تا به حال زمان نهایی برای پذیره‌نویسی دومین صندوق ETF دولتی، مرداد اعلام شده و در صورت تغییر این زمان، متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

صالح در خصوص سهام شرکت‌های موجود در این صندوق‌ها بیان کرد: شرکت‌های بزرگ بازار سرمایه در صندوق‌های آتی دولتی، حضور خواهند داشت و مردم از سود این سهام بزرگ از طریق صندوق‌های دولتی منتفع خواهند شد.

به گزارش ایرنا، عباس معمارنژاد، معاون امور بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی در مورد این که ETF دوم چه موقع عرضه می‌شود، گفته بود: واحدهای صندوق قابل معامله بورسی بعدی احتمالا در اواخر تیر یا اوایل مرداد ماه عرضه خواهد شد.

هر چند قرار بود دور دوم از این عرضه ها شامل سهام گروه پالایشی باشد و سومین دوره نیز باقی مانده سهام دولت در دو گروه فلزی و خودرویی عرضه شود، به تازگی اعلام شده که اولویت با صندوقی است که زودتر به فرایند عرضه برسد.

بر این اساس، در دور دوم یا سهام گروه پالایشی یعنی باقی مانده سهام دولت در سهام پالایش نفت تبریز، اصفهان، بندرعباس و تهران عرضه می‌شود یا باید در انتظار عرضه سهام فلزی و خودرویی بود. در این گروه نیز قرار است باقیمانده سهام فولاد مبارکه اصفهان و ملی مس ایران به همراه دو سهام خودرویی یعنی ایران‌خودرو و سایپا به عموم مردم فروخته شود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا