کد خبر: 27090061279
اقتصادتولید و بازرگانی

عرضه ماهی قزل آلا ۲ برابر قیمت تمام شده در سایه مشکلات سیستم توزیع

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: عرضه ماهی قزل آلا ۲ برابر قیمت تمام شده ناشی از مشکلات سیستم توزیع است.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: قیمت ماهی بسته به نوع آن متفاوت است، اما قیمت تمام شده هر کیلو ماهی قزل آلا به عنوان ماهی مصرفی۷۰ تا ۷۵ هزار تومان بوده که با احتساب ۱۰ تا ۱۵ درصد سود به دست مصرف کننده می‌رسد.

او ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد که هر کیلو ماهی قزل آلا در بازار و فروشگاه‌های زنجیره‌ای ناشی از مشکلات سیستم توزیع ۱۴۰ تا ۱۵۰ هزار تومان عرضه می‌شود.

قاسمی گفت: قیمت ماهی در مقایسه با گوشت قرمز گران نیست؛ چرا که قیمت هر کیلو ماهی بسته به تنوع شیلات و ذائقه‌های مختلف از ۲۵ هزار تا ۷۰۰ هزار تومان است، اما ماهی شاخص در بازار قزل آلاست که عرضه ۲ برابر قیمت تمام شده ناشی از سیستم دلالی است.

این مقام مسئول درباره تاثیر کاهش تولید ماهی بر بازار گفت: با توجه به آنکه بازار‌های صادراتی دچار معضل شده، کاهش تولید اثری بر بازار داخل ندارد، در حالی که با روان بودن بازار صادراتی، شاهد افزایش قیمت در بازار بودیم.

او ادامه داد: قیمت تمام شده قزل آلا بر مبنای پارامتر‌های اقتصادی همچون تورم، حقوق و دستمزد و نهاده‌ها افزایش پیدا کرده است. به عنوان مثال سال قبل قیمت تمام شده هر کیلو قزل آلا ۴۵ تا ۵۰ هزار تومان بود، در حالی که امسال به ۷۰ تا ۷۵ هزار تومان رسیده است.

به گفته قاسمی، علی رغم افزایش هزینه‌های تولید، اگر قیمت هر کیلو قزل آلا ۱۵۰ هزار تومان باشد، باز هم کم کیفیت‌ترین گوشت این نرخ است.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان گفت: بنابر آمار در ۶ ماهه نخست سال قیمت هر کیلو قزل آلا ناشی از کاهش مصرف و تورم لجام گسیخته ۴۰ هزار تومان بود.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا