کد خبر: 13060044821
بازارها و خدمات مالیبورسروزنامه

عرضه ۳۵۰۰ میلیارد ریال صکوک مرابحه کرمان موتور از امروز

به گفته مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، با مجوز سازمان بورس و اوراق بهادار، صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور (سهامی خاص) به مبلغ ۳هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از طریق شرکت فرابورس از روز یکشنبه مورخ ۱۴ شهریور ۱۴۰۰ لغایت ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ در نماد «کرمان۰۳» عرضه عمومی خواهد شد.

به گزارش شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه، غلامرضا ابوترابی در این باره گفت: صکوک مرابحه شرکت کرمان موتور به ارزش ۳,۵۰۰میلیارد ریال جهت خرید قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو از طریق شرکت فرابورس عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت مدیریت دارایی مرکزی بازار سرمایه اظهار کرد: این اوراق ۳ساله و با نرخ ۱۸درصد است که اقساط آن هر شش ماه یک‌بار پرداخت می‌شود.

او در خصوص ارکان انتشار این اوراق توضیح داد: بانک تجارت ضامن این اوراق بوده و پذیره‌نویسی و بازارگردانی آن بر عهده شرکت تامین سرمایه تمدن است. شرکت کارگزاری کارآمد عامل فروش، شرکت واسط مالی شهریور سوم ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه عامل پرداخت این اوراق است.

در این اوراق، شرکت واسط مالی شهریور سوم (ناشر) به وکالت از طرف خریداران اوراق، با منابع حاصل از انتشار صکوک مرابحه، مواد اولیه مورد نیاز (قطعات و مجموعه‌های تولید خودرو) شرکت کرمان موتور(بانی) را نقد خریداری می‌کند و سپس این مواد اولیه را به صورت اقساطی به بانی خواهد فروخت و بانی متعهد می‌شود که در سررسیدهای شش‌ماهه، اقساط مربوطه را از طریق شرکت ناشر و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به دارندگان اوراق پرداخت کند.

به گفته ابوترابی، شرکت کرمان موتور پیش از این سه بار از طریق انتشار صکوک در قالب عقدهای مرابحه و رهنی در بازار سرمایه مجموعاً به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال اقدام به تامین مالی کرده ‌است که یک مورد از آن‌ها با نماد «کرمان۹۸» سررسید شد و دو مورد دیگر با نمادهای «کرمان۰۰» و «کرمان۰۲» در حال معامله هستند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا