کد خبر: 270303163016
اخبار شرکت هااقتصادانرژی

عزم نفت مناطق مرکزی ایران برای توسعه میادین غرب کشور

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از عزم راسخ این شرکت برای توسعه و تولید حداکثری و استفاده از تمام پتانسیل های موجود در میادین نفت و گاز غرب کشور خبر داد.

مدیرعامل شرکت نفت مناطق مرکزی ایران از عزم راسخ این شرکت برای توسعه و تولید حداکثری و استفاده از تمام پتانسیل های موجود در میادین نفت و گاز غرب کشور خبر داد.

به گزارش عصر اقتصاد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نفت‌ مناطق مرکزی ایران؛ مهدی حیدری در بازدید از میدان‌های گازی باباقیر و بانکول بر توسعه و تولید حداکثری از این میادین مهم تاکید کرد و افزود: میادین پیش گفته با ایفای نقشی تاثیرگذار در افزایش ظرفیت پالایشگاه گاز ایلام و تأمین خوراک پتروشیمی استان ایلام می توانند بخشی از گاز مصرفی سرانه خانگی و تجاری استان‌های غرب کشور را تامین کنند.

وی در بازدید از میادین باباقیر و بانکول که در گستره عملیاتی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز غرب قرار دارند ابراز امیدواری کرد با اتمام حفاری چاه اول بابا قیر و جمع آوری اطلاعات تکمیلی توسعه این میدان شتاب بیشتری بگیرد.وی همچنین ضمن بازدید از پروژه توسعه میدان بانکول ابراز امیدواری کرد توسعه این میدان کمک شایانی به بحث ناترازی گاز و همینطور تامین خوراک پتروشیمی ایلام را داشته باشد.

در ادامه مدیرعامل شرکت نفت‌ مناطق مرکزی ایران با تاکید بر اهمیت راه‌اندازی طرح توسعه فاز دو تنگ بیجار تصریح کرد: میدان گازی تنگ‌ بیجار هم اکنون روزانه ۲۵۰ میلیون فوت مکعب ظرفیت دارد و بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در طرح توسعه فاز ۲ آن قرار است این ظرفیت به ۴۰۰ میلیون فوت مکعب در روز افزایش یابد.مدیر عامل شرکت نفت مناطق مرکزی در ادامه افزود با اجرای فاز دوم میدان تنگ بیجار شاهد افزایش تولید از این میدان و رسیدن آن به میزان ۱۱ میلیون متر مکعب در روز باشیم.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا