کد خبر: 270302130115
انرژیروزنامه

«عصراقتصاد» از اما و اگر های قطعی آب در تهران گزارش می دهد؛ بحران اطلاع رسانی! 

گروه انرژی- پس از بارش‌های شدید باران، سیل در جاده چالوس و مناطق شمالی استان تهران رخ داد و تامین آب برخی از مناطق تهران در روزهای اخیر با مشکل مواجه شد، موضوعی که هر چند مشکلاتی را برای مشترکان ایجاد کرد اما اگر مدیریت صورت نمی‌گرفت جمعیت بیشتری با مشکل مواجه می‌شدند.

سیلابی که در روزهای گذشته رخ داد قسمتی از این محور مواصلاتی را تخریب کرد و برخی تونل‌های این مسیر پر از گل و لای شد.

همچنین جاری شدن سیلاب مسیر انتقال آب از سد امیرکبیر به تاسیسات آبرسانی تهران در بستر رودخانه کرج را مسدود کرد.

این اتفاق سبب بروز برخی مشکلات فنی از جمله افت ایجاد شده در مخازن به دلیل مصارف بالای مردم و همچنین کاهش ورودی‌ها در انتقال آب از سد کرج به تصفیه‌خانه‌های شهر تهران و افت و قطعی آب در غرب تهران شد.

قطعی و افت فشار آب در مناطقی همچون فاطمی، جنت‌آباد و بلوار سردار جنگل، شریعتی، سهروردی، شهران، پونک، خیابان ولیعصر محدود چهارراه زرتشت، بهجت‌آباد، خیابان کارگر و میدان انقلاب، محدوده خیابان مطهری و قائم‌مقام و دیگر محله‌های غرب تهران رخ داد. در ابتدای وقوع این مساله شهروندان با مشکل مواجه شدند.

اما به دلیل نبود یه منبع واحد پاسخگویی و اطلاع رسانی این مسأله در ابهام باقی ماند.

در این خصوص،مدیرعامل شرکت آبفای تهران گفت: در تهران قطعی آب ناشی از کمبود منابع آبی وجود ندارد و مردم قطعی مقطعی آب را به شماره تلفن ۱۲۲ اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری انجام شود.

محسن اردکانی با بیان اینکه امسال سال خشکی بود، به طوری که ۴۴ درصد بارندگی نسبت به میانگین بلندمدت کمتر ثبت شد، ولی ما خودمان را آماده کرده بودیم بهترین خدمت را به مردم استان تهران ارایه دهیم اما  دچار حادثه بی سابقه‌ای شدیم، کوه ریزش می‌کند و بر اثر بارندگی و مسیر جریان آب از سد کرج به سمت تهران که ۲۰ درصد آب شهر تهران را تامین می‌کند مسدود شد، اظهار کرد:  طبعا باید ۲۰ درصد آب شهر قطع می‌شد، اما با اقداماتی که انجام شد تاثیرات آن به چهار درصد شهر رسید.

وی افزود: مدیریت کردیم تا در بعضی از نقاط کمبود فشار باشد و طبقات هم کف آب داشته باشند، ولی بعد از مدت سه روز این مسیر باز شده و اکنون آب کاملا به سمت تصفیه خانه ها جریان دارد و عموما دیگر قطعی آب به دلیل کمبود منابع آبی نداریم، در بعضی از نقاط به علت نوساناتی ممکن است که مشکلاتی در تامین آب نقاط موضعی و خانه‌های موردی وچود داشته باشد که استعلام این است که لازم است مشترکان با شماره ۱۲۲ تماس بگیرند و همکاران ما موضوع را  پیگیری کنند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا