کد خبر: 270302130118
آسیب اجتماعیاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیجامعه و فرهنگسلامت و رفاه

«عصراقتصاد» بررسی می کند؛ بازار تهران؛ تکرار تراژدی پلاسکو 

گروه اجتماعی- بازار تهران  یکی از قدیمی‌ ترین بخش‌ های تهران است و قطب اقتصادی کشور را تشکیل می‌دهد و به همین جهت بسیار حائز اهمیت است؛ این بازار در مرکز تهران (منطقه ۱۲) مابین خیابان مولوی و پانزده خرداد واقع شده و جزء قدیمی‌ترین مناطق تهران محسوب می‌شود که دارای بافت فرسوده‌ است.

به منظور پیشگیری از مشکلات آبرسانی در مواقع آتش‌سوزی، با هماهنگی اداره آب و فاضلاب تعداد زیادی شیر آب در بازار نصب شده است تا به جای استفاده از تانکر که ورود آن به بازار بسیار سخت و زمان‌بر است در مواقع ضروری از آن‌ها استفاده شود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران بر لزوم ساماندهی بازار تهران از مخاطرات موجود تاکید کرد و گفت: کارگروهی با محوریت شهرداری تهران و همراهی همه نهادهای مسئول و با حمایت‌های استاندار تهران در راستای ساماندهی بازار تهران (تامین ایمنی، خروج انبار و تولید کالا، مرمت و بازسازی و…)  تشکیل می‌شود.

حسین نظری گفت: جلسه‌ای در استانداری تهران با محوریت استانداری تهران و تمامی دستگاه‌ها، نهادهای اجرایی ذیربط و اصناف بازار تهران با محوریت ساماندهی بازار تهران تشکیل شد.

وی در ادامه افزود: در این جلسه شهرداری منطقه ۱۲ به لحاظ استقرار جغرافیایی بازار تهران در این منطقه به ارائه گزارشاتی پیرامون مخاطرات موجود در بازار تهران اعم از عدم وجود ایمنی‌های لازم، مخاطرات ناشی از بافت فرسوده موجود در آن، وجود انبارهای گوناگون کالا در بازار تهران و نیز پیگیری‌ها و جلسات متعدد این منطقه در این خصوص ارائه کرد و در ادامه نهادهای دیگر نیز به بیان گزارشاتی پیرامون این موضوع پرداختند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا