کد خبر: 180402132234
انرژیروزنامه

«عصراقتصاد» بررسی می کند؛ برق را دریابید

گروه انرژی- سخنگوی صنعت برق گفت: به دلیل افزایش دمای هوا رکورد مصرف برق به ۷۱۵۰۰ مگاوات رسید، ولی شبکه سراسری برق پایدار است و خاموشی برنامه‌ریزی شده‌ای را در دستور کار نداریم.

مصطفی رجبی مشهدی در گفت و گو با ایسنا، با بیان اینکه روز گذشته تقاضای مصرف برق تا ۷۱ هزار و ۵٠٠ مگاوات پیش رفته که همین مساله فشار زیادی را روی شبکه و تاسیسات برق ایجاد کرده است، اظهار کرد: اکنون شرایط تامین برق پایدار است اما افزایش مصرف احتمال وقوع حوادث  را زیاد می‌کند که با کاهش مصرف توسط مشترکان حوادث روی شبکه کاهش می یابد.

وی با تاکید بر اینکه تمام کارکنان و تجهیزات صنعت برق در آمادگی کامل هستند، تصریح کرد: نیازمند همراهی همه مشترکان برای گذر این شرایط هستیم. لازم است همه مشترکان با رعایت بیشتر موارد مدیریت مصرف صنعت برق را یاری کنند تا گرمای هوا مانع برق رسانی نشود.

سخنگوی صنعت برق با بیان اینکه هیچ برنامه‌ای برای انتشار جداول خاموشی وجود ندارد و با همکاری مردم می توانیم تابستان را پشت سر بگذاریم، گفت: مشترکان با رعایت بیشتر نه تنها می توانند پاداش صرفه جویی بگیرند بلکه پایداری شبکه برق را هم تضمین خواهند کرد.

به گفته رجبی مشهری اکنو ن شرایط پایدار است اما اگر مشترکان با مشکل مواجه شدند می توانند به سامانه ١٢۱ موضوع را گزارش دهند، همکاران ما نیز در زمانی کوتاه مشکل را برطرف خواهند کرد.

سخنگوی صنعت برق کشور از رکوردشکنی مصرف برق خبر داد و گفت: هر چند که تجهیزات در آمادگی کامل هستند اما فشار زیادی روی آن‌ها قرار دارد به همین دلیل نیازمند همکاری مردم برای گذر از این شرایط هستیم.

در عین حال، مصطفی رجبی مشهدی با بیان اینکه اگر چه پیش‌بینی‌ها تا صبح امروز ۶۹ هزار ۹۵۰ مگاوات مصرف را تایید می‌کرد اما بر اساس اطلاعات به دست آمده و پیش‌بینی سازمان هواشناسی از این هفته میزان تقاضای مصرف از ۷۰ هزار مگاوات نیز خواهد گذشت و پیش‌بینی‌ها این است که عدد ۷۰ هزار و ۵۰۰ مگاوات را به عنوان رکورد جدیدی ثبت خواهیم کرد.

وی با بیان اگر چه تجهیزات صنعت برق در پایداری و آمادگی کامل بوده اما کاملا تحت فشار قرار دارند، گفت: این شرایط به‌ویژه در استان‌های گرمسیری به علت گرمای هوا و استفاده حداکثری از کولرها بیشتر مشاهده می‌شود، با این حال حتما امکان کاهش مصرف برق به خصوص در ساعت ۱۱ تا ۱۷ وجود دارد و مشترکان می‌توانند علاوه بر کاهش مصرف برق و استفاده از پاداش صرفه جویی در تامین برق مشترکان دیگر نیز به ما کمک کنند.

سخنگوی صنعت برق کشور  در یکی از بخش‌های خبری تلویزیون با بیان اینکه خواهش ما این است که در بخش خانگی، تجاری و اداری میزان مصرف برق کاهش یابد، گفت: در بخش اداری باید اطمینان از خاموش شدن وسایل سرمایشی در ساعت مقرر وجود داشته باشد و از طریق مولدها به ما کمک کنند.

به گفته رجبی مشهدی همکاران ما در آمادگی ۱۰۰ درصدی برای تامین برق هستند اما حتما نیازمند همراهی مردم هستیم تا امروز که یک رکورد در مصرف ثبت می‌شود بتوانیم برق را برای همه مشترکان در سراسر کشور تامین کنیم.

علی‌اکبر محرابیان در واکنش به افزایش نیاز مصرف برق کشور در شبانه روز گذشته (شنبه) به ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات گفت: در هفته بسیار گرمی به سر می‌بریم و پیش‌بینی می‌شود بر شدت گرما افزوده شود و انتظار می‌رود متوسط گرما در این هفته افزایش قابل توجهی یابد.

وی با اشاره به گرمای هوا طی هفته جاری افزود: در زمان اوج مصرف روز گذشته، شاهد تقاضای حدود ۷۱ هزار و ۵۰۰ مگاوات برق بودیم که یک رکورد تاریخی محسوب می‌شود.

وزیر نیرو با اعلام‌اینکه میزان تقاضای برق کشور در هفدهم تیر امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰۰۰ مگاوات بیشتر است، ادامه داد: این رقم در کل نسبت به رکورد سال گذشته ۲۰۰۰ مگاوات فزونی یافته است.

محرابیان با بیان اینکه بیش از ۳۰ هزار مگاوات مربوط به استفاده از سیستم‌های سرمایشی می‌شود، اظهار کرد: به منظور تامین برق پایدار برای همه هموطنان، تقاضا می‌کنیم که مردم تا جایی که امکان دارد در مصرف برق صرفه‌جویی کنند، برای نمونه کولرها را در دور کند تنظیم کنند، در ساعاتی که میسر است کولرها را خاموش کنند، در مصرف روشنایی و وسایل برقی منزل به ویژه در ساعات اوج مصرف (۱۲ تا ۱۷) صرفه‌جویی داشته باشند.

وی تاکید کرد: هموطنان با کاهش مصرف برق می‌توانند از مزایای صرفه‌جویی تحت عنوان طرح سراسری پاداش صرفه ‌جویی برخوردار شوند.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا