کد خبر: 260202127388
دولتراه و مسکنروزنامهسلامت و رفاه

«عصراقتصاد» بررسی می کند؛ نا ایمن ها به زودی به خط می شوند 

گروه اجتماعی-با مطرح شدن موضوع ایمنی ساختمان‌ها در شهر تهران، اعداد مختلفی به عنوان تعداد ساختمان‌های ناایمن شهر تهران مطرح شد؛ اعدادی که از ۱۲۹ ساختمان تا ۱۶ هزار و ۳۳ هزار مورد را نیز دربرگرفته است. اما تعداد دقیق ساختمان‌های ناایمن در تهران چقدر است؟

به گزارش ایسنا، مدتی است که ایمنی ساختمان‌ها در تهران به یکی از دغدغه‌های جدی مسئولان و مدیران شهری بدل شده و در همین راستا نیز اقدامات متعددی برای سنجش و ارتقا ایمنی ساختمان‌ها و به خصوص اماکن تجمعی در تهران انجام شده است.

نتایج اولیه این بررسی‌ها نیز در نهایت منجر به شناسایی  ۱۲۹ ساختمان پرخطر در شهر تهران شد. ساختمان‌هایی که گرچه هیچگاه به طور رسمی نامی از آنها اعلام نشد، اما اخیرا سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهر تهران که وضعیت ایمنی در این ۱۲۹ ساختمان را از منظر حریق بحرانی تشخیص داده بود، از کاهش تعداد آنها به ۱۱۹ ساختمان خبر داده است.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران از اعلام لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی تا هفته آینده خبر داد.

قدرت الله محمدی، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران اظهار کرد: ساختمان‌های ناایمنی که قدمت زیادی دارند یکی از معضلات اساسی شهر تهران هستند، در ساختمان های جدید مشکل خاصی نداریم.

حدود ۱۲ سال است که ساختمان هایی که بالای شش طبقه هستند از آتش نشانی تاییدیه دریافت می کنند و خوشبختانه اتفاق خاصی در این زمینه نداشتیم و مشکل ما عمدتاً با ساختمان های قدیمی است.

وی افزود: ساختمان هایی که پیش از قوانین ساخته شده اند و همه نوع کاربری از اداری، تجاری، مسکونی و صنعتی، دولتی و خصوصی در آن وجود دارد.

ساختمان های جدید به دلیل الزام بر دریافت  پایان کار، موظف به انجام اقدامات مربوط به سازمان آتش نشانی هستند بنابراین دستورالعمل‌ها را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه مالکان حدود ۹۵ ساختمان ناایمن، تاکنون اقدام خاصی را آغاز نکرده اند که سازمان آتش نشانی اخطارهای لازم را به آنها ارائه کرده و طی روزهای آینده مکاتبات سازمان آتش نشانی با دستگاه قضایی مبنی بر اعلام نام، نشانی و هویت ساختمان‌ها به دستگاه قضایی انجام‌می‌شود.

بنابر اعلام سایت شهر، محمدی بیان کرد: دستگاه قضایی با مالکان این۹۵ ساختمان  برخورد قانونی خواهد کرد و سازمان آتش نشانی از زمان ابلاغ دستورالعمل ایمنی تا هنگام رفع موارد ناایمن همراه مالکان ساختمان‌های ناایمن خواهد بود و در این راستا نسبت به صدور فراخوان نیز اقدام کرده است.

وی خاطرنشان کرد: تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۲  لیست ۹۵ ساختمان ناایمن به دستگاه قضایی اعلام خواهد شد.

نمایش بیشتر
عصر اقتصاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا